۵۰درصد ردیف های بودجه آموزش و پرورش تخصیص یافت

۵۰درصد ردیف های بودجه آموزش و پرورش تخصیص یافت

گروه خبر: مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال تاکنون تمام ردیف های بودجه آموزش و پرورش بیش از ۵۰ درصد تخصیص و توزیع یافته است.
به گزارش آراز آذربایجان، سعید غلامزاده عسکری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت با بیان اینکه سال گذشته میانگین اختصاص بودجه ۳۲ درصد بود، افزود: در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی برای سال آینده بودجه آموزش و پرورش ۷۲ درصد افزایش می‌یابد که بی سابقه است.
وی با بیان اینکه این وزارت مسئولیت ۹۷۵ هزار فرهنگی و ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز را بر عهده دارد، اضافه کرد: قریب به ۹۷ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق کارکنان می‌شود که سال بعد سهم سایر از ۳ درصد تا ۷ درصد افزایش می‌یابد.غلامزاده عسکری با بیان اینکه برای دستگاهی به این عظمت تنها سه درصد برای سایر هزینه به هیچ وجه مناسب نیست و این عدد باید حداقل تا ۱۳ درصد افزایش یابد، گفت: امسال برای اولین بار شاهد اختصاص ۲۷ میلیارد تومان سرانه عشایری پس از چهل سال بودیم که تا کنون ۱۷ میلیارد تومان توزیع شده است.
وی افزود: چهار استان محروم از نظر آموزش و پرورش شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، جنوب کرمان و هرمزگان هستند که در تخصیص بودجه بر اساس شاخص ضریب محرومیت نسبت به این چهار استان نگاه ویژه اعمال شد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۴۲ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های استان هزینه شده است، گفت: در شهرستان پیرانشهر در تأمین تجهیزات هنرستانی مشکلی وجود ندارد ولی کمبود سرانه فضای آموزشی و هنرستانی یکی از مسائل مهمی است که باید پیگیری شود.
مهین منافی ادامه داد: پیرانشهر نیازمند ۲ هنرستان است و برای این موضوع نیازمند همکاری خیران محلی و ملی در کنار تلاش‌های دستگاه‌های دولتی هستیم.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر امسال اعتبارات خوبی برای مدارس شبانه روزی خوی با مساعدت آموزش و پرورش و استاندار آذربایجان غربی از محل اعتبارات مناطق محروم دریافت کردند.
وی اضافه کرد: شرایط جغرافیایی شهرهای سردشت و پیرانشهر به گونه ایست که معلمان فعال در این نواحی و مناطق امکان تردد مرتب به شهر را ندارند و باید مهرماه که در روستاها حاضر می‌شوند تا اردیبهشت ماه در مدرسه مورد نظر حضور داشته باشند و این بیانگر پراکندگی روستاها و صعب العبور بودن مناطق است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


6 + = دوازده