مدير کل آموزش و پرورش آذربايجان غربي:

۴۳ درصد مدارس استان بالای ۳۰ سال عمر دارند

۴۳ درصد مدارس استان بالای ۳۰ سال عمر دارند

گروه خبر: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۴۳ درصد مدارس استان بالای ۳۰ سال عمر دارند.
به گزارش ایسنا فریدون مصطفوی در افتتاحیه چهارمین جشنواره علمی جابربن حیان افزود: باید فضای علمی و فرهنگی در کنار هر مدرسه ایجاد شود تا دانش آموزان خلاقیت خود را شکوفا کنند.
وی با بیان اینکه در بخش های بودجه، نیروی انسانی و فضا های آموزشی که از شاخص های مهم آموزش و پرورش است در بدترین شرایط هستیم خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به ایجاد فضاهای علمی و فرهنگی نیست و باید مسئولین و خیرین در این راستا حمایت جدی داشته باشند. مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به یکی از فضاهای علمی فرهنگی اشاره کردو افزود: یکی از این فضا ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که طرح جابربن حیان علنا به طور غیر مستقیم در قالب قصه و گفت و گو و بحث آزاد اجرا می شود. وی اظهار کرد: آموزش و پرورش برای ارتقای علمی و آموزشی نسل های آینده از روش های غیر مستقیم استفاده کرده است. مصطفوی تصریح کرد: وظیفه اصلی آموزش و پرورش آشنایی هر چه بیشتر معلمان و همکاران فرهنگی مخصوصا در مقطع ابتدایی به فناوری روز است که در این صورت می توان پاسخ گوی نیاز های دانش آموزان باشیم.
معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم گفت: ۳۹۰ طرح از دانش‌آموزان آذربایجان غربی به مرحله استانی جشنواره جابربن‌ حیان راه یافت.
رقیه حسین‌پور اظهار داشت: باید نگاهی ویژه به مقطع تحصیلی ابتدایی که دوره‌ای حساس و تاثیرپذیر است داشته باشیم. وی افزود: جشنواره جابربن‌ حیان به مدت چهار سال است که به عنوانی طرحی متمرکز از سال تحصیلی ۸۹ – ۹۰ در مدارس آذربایجان غربی اجرا می‌شود. حسین‌پور تصریح کرد: در اولین سال اجرایی، این طرح تنها در دو مدرسه منطقه یکی مدرسه پسرانه و دیگری در مدرسه دخترانه اجرا شد و به تدریج در سال ۹۱ در ۱۰ درصد مدارس، سال ۹۲، ۱۵ درصد مدارس و امسال نیز در ۲۰ درصد مدارس آذربایجان غربی اجرا شده است. وی خاطرنشان کرد: طرح علمی پژوهشی جابربن ‌حیان ۴۵ هزار دانش‌آموز مدارس آذربایجان غربی در مرحله آموزشی طرح شرکت کردند و از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با ۳۹۰ طرح به مرحله استانی راه یافتند.
حسین‌پور اظهار داشت: طرح جابربن ‌حیان ابتدا به صورت نمایشگاه مدرسه‌ای برگزار می‌شوند و بعد برترین ‌آنها به صورت منطقه‌ای به اجرا در می‌آیند و از میان طرح‌های برگزیده شده در سطح منطقه‌ای در نمایشگاه‌های استانی شرکت داده می‌شوند که در صورت برگزیده شدن بهترین طرح‌ها با توجه به سهمیه استان در نمایشگاه کشوری شرکت می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۷ ب.ظ

دیدگاه


هشت + 6 =