فرماندار اروميه:

۴۲ نقطه آلوده به مواد مخدر در ارومیه وجود دارد

۴۲ نقطه آلوده به مواد مخدر در ارومیه وجود دارد

گروه خبر: فرماندار ارومیه از وجود۴۲ نقطه آلوده شهری و روستایی به مواد مخدر در ارومیه خبرداد.
عباس حسن خانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی درخصوص ارائه عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ارومیه در سال ۹۵ با اشاره به وجود مناطق آلوده شهری و روستایی گفت: در شهرستان ارومیه ۲۲محله آلوده شهری و ۲۰ نقطه آلوده روستایی در شهرستان، شناسایی شده است. وی با اشاره به اینکه۱۱جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر توسط فرمانداری ارومیه در سال ۹۵برگزارشده گفت: ۱۴۰ مصوبه تصویب و از این تعداد۱۰۳ مصوبه اجرایی و ۳۷ مورد درحال پیگیری است. فرماندار ارومیه با اشاره به تشکیل کمیته_های آموزشی و پیشگیری شورای هماهنگی در ارومیه تصریح کرد: در سال گذشته،۳جلسه با ۲۶مصوبه از طریق کمیته آموزشی و مذهبی تشکیل شده که از این تعداد مصوبه،۱۱ مورد اجرا و ۱۵مصوبه در حال پیگیری است. وی ادامه داد:در سال گذشته، یک جلسه با ۱۶مصوبه توسط کمیته پیشگیری از اعتیاد بانوان شورای هماهنگی تشکیل شده که ۹ مصوبه اجرایی شده و ۷مورد در حال پیگیری است. حسن خانی با اشاره به اینکه مراکز کمپ اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ در ارومیه به صورت خصوصی اداره می شوند افزود: ظرفیت کمپ های فعال ماده ۱۶،شهرستان ارومیه،برای مردان ۱۳۰ نفر و برای بانوان،۲۰ نفر است.
وی ادامه داد: ۷ مرکز فعال بخش خصوصی ارومیه وجود دارد که با ظرفیت ۳۹۷ نفر در حال فعالیت است. فرماندار ارومیه درخصوص اقدامات انجام شده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارومیه در مناطق آلوده خاطرنشان کرد: احداث فرهنگسرا، برگزاری کلاسهای آموزش و پیشگیری در۵۰ پایگاه بسیج،اجرای طرح جمع آوری معتادین شهری و روستایی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال ۹۵ بوده است.
حسن خانی درخصوص اقدامات فرهنگی در مناطق آلوده گفت: از اقدامات شهرداری ارومیه احداث ۹ فرهنگسرا در مناطق آلوده شهر بوده که بخش عمده فعالیت های آن به مواد مخدر و آشنایی با اثرات سوء آن در جامعه می پردازد. وی ادامه داد: در این راستا ۳ فرهنگسرا در حال تجهیز و یک فرهنگسرای دیگر نیز در ارومیه در حال احداث است. فرماندار ارومیه با ارائه پیشنهاداتی در این جلسه افزود: تبدیل پارک ائللرباغی ارومیه به عنوان پارک بدون دخانیات بمنظور اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر،استفاده از ظرفیت اماکن بلا استفاده جهت توسعه کمی کمپ ماده ۱۵،اجرای طرح غربالگری و درمان کودکان بیش فعال،تکانه گر و افسرده ، تجهیز گمرگ سرو به دستگاههای گاماری و mr و ارائه طرح آموزش در مناطق آسیب خیز از جمله پیشنهادات به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان در این جلسه بود.
*کشف بیش از ۲۹ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۲۹ تن انواع مواد مخدر در استان خبرداد. سردار ناصر اصلانی در این جلسه در خصوص اقدامات انتظامی استان در سال ۹۵،با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹ تن و ۵۵۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر دراستان کشف شده است افزود: از این مقدار مواد کشف شده،۱۳ تن و ۲۹۳ کیلوگرم توسط نیروهای انتظامی آذربایجان غربی،۳هزار و ۷۲۴ کیلوگرم توسط مرزبانی،یک هزار و ۵۳۰ کیلوگرم به همت اطلاعات،۲ هزار و ۵۴۰ کیلوگرم توسط بسیج و سپاه،بیش از ۵ کیلوگرم توسط گمرکات استان، ۹۳۸گرم توسط اراده کل زندانها و ۱۲۹گرم انواع مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه آذربایجان غربی کشف شده است. وی با اشاره به تفکیک میزان مواد مخدر کشف شده توسط انتظامی آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۱۳ تن و ۲۹۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده در استان،۸ تن و۹۱۰ کیلوگرم انواع پیش سازها و اسید، ۴ تن و ۳۸۳ کیلوگرم تریاک، هروئین، حشیش و کراک کشف شده است. سردار اصلانی ادامه داد: در طی این عملیات کشف در سال گذشته،۸۳ باند مواد مخدر منهدم،۵ هزار و ۶۰۵ نفر قاچاقچی توزیع کننده و ۸ هزار و ۳۰ معتاد متجاهل توسط انتظامی استان دستگیر شدند. فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری ۷ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سال ۹۵،به ریاست استاندار آذربایجان_غربی گفت: در سال گذشته ۵۸ مصوبه تصویب شد که از این تعداد ۵۴ مورد اجراشد و ۴ مصوبه باقی مانده در حال پیگیری است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای فرعی هماهنگی مباره با مواد مخدر در شهرستانهای ۱۷ گانه آذربایجان غربی در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته ۲۰۴جلسه کاری در شهرستانها برگزار شد که از این تعداد ۱۹۳ جلسه با حضور فرمانداران تشکیل شده که به لحاظ برنامه ریزی بازخوردهای بسیار خوبی کسب شد. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته،برای یک میلیون و ۶۶ هزار و ۵۸۷ نفر توسط کمیته فرهنگی انتظامی استان آموزش های لازم در خصوص اشنایی با انواع مخدر انجام شده است خاطر نشان کرد: آموزش در خانواده،۱۲۹ هزار و ۴۴ نفر،آموزش در ادارات و کارخانجات، ۸۷ هزار و ۹۷۶ نفر،آموزش در محلات، ۱۳۸ هزار و ۲۹۷ نفر از جمله اموزشهای سال ۹۵ بوده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل افزای دو برابری را شاهد هستیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 1