مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی:

۴۰۸ مدرسه در آذربایجان غربی استاندارد سازی می شود

۴۰۸ مدرسه در آذربایجان غربی استاندارد سازی می شود

آرازآذربایجان-مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از استاندارد سازی ۴۰۸ مدرسه در استان خبرداد.
قهرمان رحمانی در آیین افتتاح هنرستان کشاورزی باروق میاندواب حادثه تلخ شین آباد را عامل محرک طرح استاندارد سازی مدارس عنوان کرد و گفت: در سطح استان ۴۰۸ مدرسه با ۱۷۲۷ کلاس درس در حال استاندارد سازی است که این طرح هم ۸۰ درصد پیشرفت داشته است سیستم گرمایشی این مدارس استاندارد شده است و برای تکمیل این طرح ۳۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه متوسط سرانه آموزشی در کشور ۵٫۱۸ متر مربع برای هر دانش آموزاست، گفت: این رقم برای آذربایجان غربی ۰۵/۴ مترمربع برای هر دانش آموز است و ۴۵۵۰ کلاس درس در سطح استان نیاز داریم تا به سرانه استاندارد آموزشی برسیم ولی خوشبختانه سرانه آموزشی در میاندوآب از متوسط استانی در وضعیت بهتری قرار دارد، برای هر دانش آموز ۴۳/۴ مترمربع محیط آموزشی وجود دارد ولی همچنان جا دارد برای رسیدن به سرانه استاندارد تلاش های مضاعفی انجام شود.
رحمانی گفت: پروژه ای که امروز شاهد افتتاحش هستیم با ۶۶۰ متر مربع زیربنای ساختمان آموزشی ، ۷۵۱ متر مربع زیربنای کارگاه آموزشی و ۵۰۰ متر فضای سالن ورزشی است که با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است که در تکمیل این پروژه مساعدت های محبی نیا نماینده میاندوآب در مجلس هم چشمگیر بود که توانستیم از بنیاد برکت ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه جذب کنیم.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۳۴۵ پروژه آموزشی با ۲۳۰۰ کلاس درس در سطح استان در حال ساخت داریم که برای تکمیل این پروژه ۳۷۵ میلیارد تومان اعتبار لازم داریم تا این پروژه ها تکمیل و تحویل دستگاه بهره بردار شود.
وی اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن کشور بر روی گسل های زلزله تمامی مدارس استان با رعایت تمام اصول مقاوم در برابر زلزله ساخته می شوند تا آسیبی دانش آموزان ما را تهدید نکند.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه میاندوآب ۲۴ پروژه آموزشی در حال اجرا داریم که برای تکمیل این پروژه ها در سطح شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است و با توجه به تخصیص اعتبار در سال ۹۶ ، توانستیم ۵۹ مدرسه را با ۳۱۰ کلاس درس و ۸ باب سالن ورزشی جمعا با اعتباری ۶۸۴ میلیارد ریال را در سطح استان به مرحله بهره برداری برسانیم که در هفته دولت و مهرماه امسال افتتاح می شود.
رحمانی گفت: از مجموع ۶۷ پروژه سطح استان ۱۲ پروژه شامل ۱۰ مدرسه با ۸۷ کلاس درس با هزینه ۱۷۴ میلیارد ریال و دو باب سالن ورزشی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال ساخته و تحویل آموزش و پرورش میاندوآب شده است.
وی گفت: در سال ۹۶ آذربایجان غربی توانست با ساخت و تحویل ۴۲۸ کلاس درس رتبه چهارم کشوری را از این حیث بدست آورد و در ۶ ماهه اول امسال هم ۳۱۰ کلاس تحویل سیستم آموزشی خواهد شد.
همچنین جلال پورمیرزا رئیس آموزش و پرورش میاندوآب در مراسم افتتاح هنرستان باروق گفت: آموزش و پرورش میاندوآب ۲۳۰ ساختمان در سطح شهرستان دارد که ۲۵ تا ۳۰ درصد آنها فرسوده است و با تلاش های دولت در حوزه آموزش و پرورش هر ساله شاهد کاهش ساختمان های فرسوده و نوسازی هستیم.
پورمیرزا ادامه داد: در سطح شهرستان قریب به ۵۵۰ نفر از جوانان مستعد و تحصیل کرده این شهرستان طی ۴ سال اخیر به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند، پس از لحاظ اشتغال زایی هم کارهای خوبی انجام شده است.
وی گفت: قصد زیر سوال بردن عملکرد مسئولان گذشته را ندارم ولی باید بگوییم در ۸ ساله قبل از سال ۹۳ که وضع اقتصادی کشور و دولت نسبت به الان بسیار مساعد بود فقط ۸ مدرسه در این شهرستان ساخته شده است و این در حالی است که از سال ۹۳ تا امروز ۴۶ باب مدرسه به همراه ۳ سالن ورزشی ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است و حاصل زحمات خیران و مسئولان آموزش و پرورش و همچنین حمایت های دولت تدبیر و امید است.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب گفت: امسال ۱۵ باب مدرسه با ۸۶ کلاس درس به همراه یک سالن ورزشی افتتاح شده است و امروز هم شاهد افتتاح هنرستان کشاورزی هستیم که دانش آموزان علاقمند در رشته های امور زراعی، کاردانی کامپیوتر ، صنایع غذایی و گیاهان دارویی به ادامه تحصیل بپردازند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 2