در آستانه شب یلدا و برای کاهش مخاطرات زیست محیطی

۴۰۰۰ کیسه پارچه ای در بازارهای روز ارومیه توزیع می شود

۴۰۰۰ کیسه پارچه ای در بازارهای روز ارومیه توزیع می شود

آرازآذربایجان- رییس سازمان مشاغل مزاحم شهری و فرآوردهای کشاورزی شهرداری ارومیه گفت: چهار هزار کیسه پارچه ای طی هفته جاری در آستانه شب یلدا در بازارهای روز ارومیه توزیع می شود.
غلامرضا حافظی افزود: توزیع کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی با هدف حفظ محیط زیست در بازارهای روز انجام شده است.
وی اظهار داشت: کیسه های پارچه ای می توانند جایگزین مناسبی برای کیسه های نایلونی باشند که فرهنگ استفاده از آنها باید در بین شهروندان ترویج شود.
وی با بیان اینکه کمبود میوه برای شب یلدا در ارومیه وجود ندارد، گفت: میوه شب یلدا به صورت سبدی در ۲۵۰ غرفه میدان میوه و تره بار شهر ارومیه با قیمت پایین توزیع می شود.
حافظی افزود: فروش میوه در ۳۶ بازار شهر ارومیه عرضه می شود که به مناسبت شب یلدا، کیفیت آن مورد توجه جدی بازرسان قرار دارد.
رییس سازمان مشاغل مزاحم شهری و فرآوردهای کشاورزی شهرداری ارومیه گفت: بازرسان اتاق اصناف بر بازارهای روز و میدان میوه و تره بار هر روز نظارت می کنند تا شهروندان میوه مورد نیاز خود را بدون نگرانی از بازارها تهیه کنند.
وی بیان کرد: شهروندان می توانند مشکلات و پیشنهادات خود را در خصوص میوه و تره بار عرضه شده در میدان میوه و تره بار و بازارهای روز به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.
وی ادامه داد:تمامی اقلام مورد نیاز شهروندان به خصوص میوه برای احیای سنت شب یلدا در میدان میوه و تره بار و بازارهای روز فراهم شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
شهر ۱۱ هزار هکتاری ارومیه ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که در مناطق پنجگانه این شهر زندگی می کنند.
جمعه این هفته شب یلداست و خوردن میوه های زمستانی و پاییزی در کنار هندوانه از جمله مهمترین سنت های این شب طولانی در آذربایجان به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


3 × = پانزده