رئيس سازمان صنعت ومعدن استان :

۴۰۰ واحد تولیدی راکد آذربایجان_غربی به چرخه تولید بازمی گردد

۴۰۰ واحد تولیدی راکد آذربایجان_غربی به چرخه تولید بازمی گردد

گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بر اساس بررسی و برنامه ریزی های صورت گرفته امسال در فاز نخست ۴۰۰ واحد تولیدی راکد استان فعال سازی می شود. جعفر صادق اسکندری درنهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان با بیان اینکه تاپایان تیرماه امسال ۲۴۶ واحد تولیدی راکد شناسایی شد افزود: از این تعداد ۷۹ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته است.
وی با بیان اینکه در مرحله اول فعال سازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد استان ۴۰۰ واحد ساماندهی شده و به چرخه تولید بازمی گردد عنوان کرد: در سال ۹۳ طرح آمایش واحدهای تولیدی صنعتی را عملیاتی کرده و از ابتدای سال ۹۴ بر اساس احصا این واحدها تلاش خود را برای فعال سازی واحدهای راکد اجرایی کرده ایم.
اسکندری با بیان اینکه هم اکنون هزار نفر با فعال سازی ۷۹ واحد تولیدی راکد مشغول به کار شده اند گفت: امسال طرح سامان بخشی به این واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد از سالجاری در دست اجراست.
وی با اشاره به ابلاغ قانون تسهیل و رفع موانع تولید از برگزاری ۱۳ جلسه کارشناسی در مرکز استان و شش جلسه در شهرستانها خبر داد وافزود: در این جلسات مسایل ۵۴ واحد تولیدی با ۸۵ مصوبه بررسی شده و در جلسات کارگروه استانی پرونده ۴۰ واحد ارائه و ۵۸ مصوبه اخذ شده که از این ۵۸ مصوبه، ۴۳ مورد مربوط به بانکها و بقیه مربوط به سایر دستگاهاست.
اسکندری با اشاره به راه اندازی کیلینیک صنعت در شهرک های صنعتی استان اضافه کرد: مسائل و مشکلات پنج واحد تولیدی برای بررسی دقیق کارشناسی و عارضه یابی به این کلینینک ارائه شده است.
اسکندی با اعلام اینکه هم اکنون یک هزار و ۶۸۰ واحد تولیدی و صنعتی با ۳۲ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری در آذربایجان غربی فعال هستند یاد آور شد: از دو هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مستقر در این استان، افزون بر یک هزار واحد با مشکلات متعدد سرمایه ای، در وضعیت راکد هستند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: علاوه بر آنها تعداد زیادی از واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی نیز با ظرفیتی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی کار می کنند که نیمه فعال نامیده می شوند.
یکی از مهمترین نتایج رکود تولید در آذربایجان غربی، رشد بیکاری در استان است به طوری که افزون بر ??? هزار نفر فارغ التحصیل بیکار در این استان وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 6