۴۰بنای تاریخی واقع در پادگان لشکر ۶۴ پیاده ارومیه مرمت می‌شود

۴۰بنای تاریخی واقع در پادگان لشکر ۶۴ پیاده ارومیه مرمت می‌شود

آرازآذربایجان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۴۰ بنای تاریخی واقع در پادگان لشگر ۶۴ پیاده ارومیه مرمت می‌شود.
جلیل جباری، در مورد روند عملیات تبدیل ساختمان ستاد لشگر ۶۴ ارومیه به موزه جنگ اظهار داشت: نزدیک به ۴۰ مورد بنای تاریخی در سایت ستاد لشگر ثبت‌شده که حفاظت و نگه‌داری آن از ضرورت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی است.
جباری گفت: این اداره برای مرمت و نگه‌داری ستاد لشگر ۶۴ پیاده ارومیه اعلام آمادگی کرده و از محل منابع ملی مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان تأمین شده و در این راستا تمامی ارگان‌ها با این اداره همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به اولویت مرمت و حفاظت بناهای تاریخی در داخل سایت پادگان لشگر ۶۴ پیاده ارومیه افزود: در داخل پادگان ۴۰ مورد بنای تاریخی وجود دارد که ثبت ملی شده و حفاظت و نگه‌داری از آنها ضرورت دارد.
جبرای گفت: انتظار ما از ارتش جمهوری اسلامی، نمایندگان مجلس و استانداری مساعدت لازم برای شروع عملیات مرمت بناهای پادگان لشگر ۶۴ پیاده ارومیه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به زیباسازی ساختمان موزه ارومیه نیز گفت: عقد قرارداد برای بازسازی و رفع موانع موجود برای تغییر نمای کلی موزه، سیستم‌های حفاظتی و ویترین‌های موزه با پیمان‌کار جدید انجام شده و نمای ورودی موزه نیز هم اکنون در دست تغییر است.
وی تصریح کرد: منابع مالی این طرح تأمین شده و حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه خواهد شد و در چند روز آینده شاهد نمای تازه‌ای از موزه ارومیه خواهیم بود.
جباری با اشاره به وضعیت بلاتکلیف تله‌کابین ارومیه نیز گفت: نهایت مساعدت و همکاری دولت در این طرح برای تخصیص آب و زمین‌ها صورت گرفته اما نیاز است تا مسئولان به خود آمده و فعالیت خود را افزایش دهند چراکه این طرح بالغ‌بر ۱۰ سال راکد مانده و یکی از علت‌های ناتمام ماندن آن مسائل مربوط به خود شرکت سازنده و سوء مدیریت است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


دو × = 6