۳۵۰۰ زن روستایی آذربایجان غربی عضو صندوق اعتباری زنان هستند

۳۵۰۰ زن روستایی آذربایجان غربی عضو صندوق اعتباری زنان هستند

آرازآذربایجان- مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در امور بانوان گفت: سه هزار و ۵۰۰ زن روستایی عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی استان بوده و مشغول فعالیت اقتصادی هستند.
بیتا احمدیان افزود: ۱۱۵ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح ۹ شهرستان استان با هدف استمرار و پایداری فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی اعم از دامپروری و صنایع تبدیلی و غذایی فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این صندوق ها با بیش از ۲۲ میلیارد ریال سرمایه مشغول به فعالیت هستند، اضافه کرد: زنان روستایی به عنوان پر تلاش ترین قشر جامعه انسانی نقش اساسی در تامین رفاه، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی جامعه دارند.
وی افزود: یکی از مولفه های ارتقای وضعیت زنان روستایی گسترش خدمات مالی و تقویت بنیه اقتصادی آنان به منظور فراهم کردن زمینه های مشارکت هر چه بیشتر و افزایش بهره وری آنان در تصمیم گیری و اجرا در سطح خانواده و جامعه روستایی است.
احمدیان گفت: تقویت نقش زنان روستایی در تأمین امنیت غذایی خانوار روستایی، ساماندهی و حمایت از تشکل‌ها و تولیدکنندگان زن روستایی، توسعه طرح‌های تسهیل گران و صندوق‌های اعتبارات خرد زنان و مشارکت در امر تولید و همچنین تولید محصول سالم و ارگانیک و کاهش ضایعات کشاورزی جزو اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر تعداد صندوق شهرستانی رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
۲۳۵ هزار بهره بردار در عرصه کشاورزی استان فعال هستند که سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات دامی و کشاورزی را تولید و به بازار عرضه می کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


2 + = پنج