مدیرکل آموزش و پرورش:

۳۵۰ طرح آموزشی در آذربایجان غربی در حال ساخت است

۳۵۰ طرح آموزشی در آذربایجان غربی در حال ساخت است

آرازآذربایجان – مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۳۵۰ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۲۳۰ کلاس درس هم اکنون در نقاط مختلف این استان در حال احداث است.
ابراهیم محمدی با اشاره به نقش خیران در امر مدرسه سازی، اظهار داشت: ۳۰ درصد هزینه این مدارس توسط خیران تامین می شود.
وی در ادامه افزود: آذربایجان به همراه سه استان دیگر کشور از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان جزو استان های مورد توجه در چهار شاخص فضا، تجهیزات، پوشش تحصیلی و نیروی انسانی است.
محمدی با بیان اینکه دولت نگاه ویژه ای در ارتقای این شاخص ها به استان دارد، گفت: سرانه فضای آموزشی در آذربایجان غربی ۴٫۰۵ مترمربع است، درحالی که سرانه کشوری ۵٫۱۸ متر مربع بوده و سرانه استاندارد هم ۸٫۳۹ مترمربع است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در شرایط حاضر، رتبه ۲۹ کشوری را در امر سرانه فضای آموزشی به خود اختصاص داده است.
محمدی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از کلاس های استان نیاز به بازسازی دارد، اظهار داشت: اکنون ۴۱۶ باب کلاس کانکسی و ۲۷۶ باب کلاس خشتی و گلی در استان وجود دارد و در کنار آن مدارس سنگی و استیجاری نیز وجود دارد.
وی بیان کرد: با وجود تلاش برای جبران کمبود فضاهای آموزشی در استان از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۶ هزار و ۷۰۰ کلاس درس توسط دولت ساخته شده است که نیاز بیشتری نیز به احداث کلاس های درس در استان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طی ۲ سال گذشته ۷۵۰ کلاس درس با مشارکت دولت و خیران در آذربایجان غربی ساخته شده و در دهه فجر امسال نیز ۴۸ طرح آموزشی در سطح استان افتتاح می شود.
آذربایجان غربی دارای سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است که ۵۹۰ هزار این تعداد دانش آموزان هستند.
دانش آموزان استان در بیش از پنج هزار مدرسه با ۱۸ هزار کلاس فیزیکی و ۲۴ هزار کلاس دایر تحصیل می کنند.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


− 4 = هیچ