مديرکل ميراث فرهنگي آذربايجان غربي:

۳۰۰ میلیارد ریال برای تاسیسات گردشگری استان اختصاص یافت

۳۰۰ میلیارد ریال برای تاسیسات گردشگری استان  اختصاص یافت

گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: درراستای ایجاد تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی و هتل‌ها در استان ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه@گذاری با فرصت اشتغال ۳۰۰ نفری شده است. جلیل جباری در آیین بهره برداری از کمپینگ گردشگری سلامت کوه سیر ارومیه با بیان اینکه در سالجاری دولت توجه ویژه ای به گردشگری دارد افزود: در این راستا ۵۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای آذربایجان غربی مصوب شده و ایجاد کمپینگ در شهرهای دیگر استان در ردیف برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش گردشگری در اقتصاد استان، برای کمپینگ های استان دو میلیارد ریال اعتبار و برای ایجاد زیر ساخت‌ها نیز سه میلیارد ریال و برای انجام مطالعات در این زمینه نیز ۴۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنین گفت: هم اکنون در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان ۳۰ مورد موافقت نامه داریم که از این تعداد شش مورد مجوز احداث تاسیسات دریافت کرده‌اند که این امر بیانگر آغاز روندی پویا در بخش گردشگری استان و جذب رضایت گردشگران است.
وی با انتقاد از بروکراسی پیچیده اداری در برخی از بخش‌ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری در استان گفت: هم اکنون در بخش استعلام از دستگاه‌های اجرایی درباره زیرساخت‌ها دچار برخی مشکلاتی هستیم که گسترش تعامل می‌تواند گامی مهم در رفع این مشکلات باشد.
جباری بر ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف این بخش تاکید کرد و افزود: برای توسعه و رونق صنعت گردشگری نیازمند همکاری، مشارکت و تعامل سازنده تمامی دستگاه‌های اجرایی هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد: کم بودن میزان اعتبارت استان در بخش ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه گذاری در این زمینه نیز از مشکلاتی است که در تلاش برای رفع آن هستیم چرا که اعتبارات این استان در مقایسه با سایر استان‌ها رقم ناچیزی است.
در ادامه این مراسم که در کوه سیر ارومیه با حضور مسئولان آذربایجان غربی و نیز کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد، کمپینگ گردشگری سلامت کوه سیر افتتاح شد.
این کمپینگ در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.
محوطه سازی، سکوبندی، نصب روشنایی در منطقه، کانال کشی، تعریض و ایجاد برخی زیرساخت‌های لازم گردشگری در منطقه کوه سیر به همراه ۶۰۰ متر مربع پارکینگ از اقداماتی بوده که در این راستا صورت گرفته است.
شهرستان ارومیه دارای دو کمپینگ گردشگری در منطقه تفریحی و گردشگری چی چست و کوه سیر است که هر سال در ایام مختلف پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، آذربایجان غربی با دارا بودن بیش از یک هزار و ۴۰۰ اثر ثبت شده ملی یکی از استان‌های مهم در زمینه گردشگری به شمار می‌رود

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 6 =