۳۰ درصد مردم خوی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

۳۰ درصد مردم خوی زیر پوشش تامین اجتماعی هستند

آرازآذربایجان- مدیر تامین اجتماعی خوی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش هستند، گفت: ۱۱۵ هزار و ۷۲۶ نفر از جمعیت خوی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
ناصر اکبری افزود: ۳۹ هزار و ۸۲۳ نفر از این تعداد بیمه شده اصلی و ۷۵ هزار و ۹۰۳ نفر بیمه شده تبعی هستند.
وی ادامه داد: حدود ۳۹ هزار و ۸۲۳ نفر از این تعداد در مشاغل مختلف حق بیمه پرداخت می کنند که حدود ۲ هزار و ۸۵۰ نفر در بخش مشاغل آزاد هستند.
وی اضافه کرد: مابقی افراد زیر پوشش نیز در بخش های بیمه کارگران ساختمانی، بیمه اجباری، باربران، بیمه خادمان مساجد و بیمه زنبورداری دسته بندی شده است و از این طریق از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.
مدیر تامین اجتماعی خوی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح بیمه بیکاری در این شهرستان، ۴۹۳ نفر از مزایای این بیمه استفاده کرده اند.
اکبری با اشاره به تعداد افراد بیمه شده مستمری بگیر که شامل افراد مستمری بگیر، بازمانده، از کار افتاده و بازنشسته هستند، گفت: ۶ هزار و ۷۳۶ نفر مستمری بگیر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نقده هستند.
وی افزود: از این تعداد مستمری بگیر چهارهزار و ۲۱ نفر بازنشسته هستند.
حدود ۳۸ درصد جمعیت آذربایجان غربی با یک میلیون و ۱۵۶ هزار نفر جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و از خدمات این بیمه استفاده می کنند.
۵۵ درصد از جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می شود.
بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان های بیمه گر کشور و استان های مختلف را در اختیار دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵ ب.ظ

دیدگاه


چهار × = 36