۳ نفر مفقودی دریاچه ارومیه توسط امدادگران آذربایجان غربی نجات یافتند

۳ نفر مفقودی دریاچه ارومیه توسط امدادگران آذربایجان غربی نجات یافتند

آراز آذربایجان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سه سرنشین یک قایق تفریحی در دریاچه ارومیه اسیر تندباد شده بودند، گفت: این سه نفر توسط نیروهای امدادی هلال احمر این استان نجات یافتند.
حسن محمودی با اعلام اینکه این افراد در سلامت کامل هستند، افزود: این سه نفر پس از چندین ساعت گرفتاری در طوفان نجات یافتند و برای اطمینان از سلامت جسمانی به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: ۳۰ پایگاه امداد و نجات این سازمان در استان پس از تندباد شامگاه گذشته به حالت آماده باش درآمده بودند.
وی با اعلام اینکه ۱۷ مرکز جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در حال خدمات رسانی به حادثه دیدگان تندباد هستند، اظهار کرد: اطفاء حریق و تخلیه ساکنان روستای ‘علیکان’ ارومیه از جمله عملیات های هلال احمر این استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
وی با اعلام اینکه در خوی و سلماس نیز بر اثر سقوط داربست و مصالح ساختمانی ۱۰ نفر مصدوم شده بودند، افزود: ۲ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شدند و هشت نفر دیگر به مراکز درمانی انتقال یافتند.
محمودی گفت: ریزش سقف یک باب سوله مرغداری نیز باعث مصدومیت یک نفر در روستای ‘رند’ ماکو شده بود که این فرد نیز توسط پایگاه امداد و نجات به مرکز درمانی منتقل شد.
وی با اشاره به اینکه پایگاه های امداد و نجات سطح استان به ۱۴ حادثه متأثر از تندباد در ۲۴ ساعت گذشته رسیدگی کردند، اظهار کرد: پنج حادثه از این تعداد در محورهای مواصلاتی رخ داده بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: نیروی های مستقر در چادرهای ایمنی و سلامت نوروزی این سازمان نیز با فعالیت مستمر توضیحات لازم در رابطه با موارد ایمنی مقابله با تندباد را به ۱۵ هزار مسافر ارائه کردند.
تندبادی با سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر در ساعت عصر و شامگاه دیروز /شنبه/ ارومیه و چندین شهرستان این استان را در نوردید و موجب بروز خسارت های فراوانی به تاسیسات زیربنایی و اماکن عمومی و منازل مسکونی شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۰ ب.ظ

دیدگاه


نُه × 4 =