- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۲۹۵ میلیارد ریال کالای احتکاری در آذربایجان غربی کشف شد

Posted By admin On شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۱۹ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۲۹۵ میلیارد ریال کالای احتکاری در پی بازرسی های این سازمان در استان کشف و ضبط شده تا به بازار تزریق شود.
محمد دهقان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان احتکار شامل ۳۳ قلم کالای ضروری و مورد نیاز مردم بود که سودجویان برای افزایش قیمت آنها را در انبارهای مختلف مخفی کرده بودند.
وی اضافه کرد: در راستای جلوگیری از این نوع سودجویی ها و احتکار کالاهای اساسی، در کنار بازرسی های مستمر از انبارهای کالا، موجودی انبارها نیز در سامانه مربوطه رصد می شود.
وی بیان کرد: ۲۲ کالا مشمول طرح تشدید مبارزه با احتکار است که از جمله آنها می توان به روغن نباتی، شکر، کره، غلات، مواد پروتئینی، حبوبات، انواع نهاده های دامی و مواد اولیه تولید اشاره کرد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: لوازم خانگی، لوازم یدکی و لاستیک سنگین و سبک، کاغذ، انواع پودر شوینده و مصالح ساختمانی نیز دیگر اقلام مشمول این طرح به شمار می رود.
از ابتدای اجرای طرح مقابله با احتکار کالاهای مورد نیاز مردم، صدها میلیارد ریال کالای احتکاری در کشور کشف شده است.
برخی افراد سودجو با سوء استفاده از وضعیت فعلی کشور، اقدام به احتکار کالا برای فروش به قیمت بیشتر می کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/295-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ad%d8%aa%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.