مديرعامل شرکت گاز استان:

۲۷هزار مشترک گاز در آذربایجان غربی بد مصرف هستند

۲۷هزار  مشترک گاز  در آذربایجان غربی  بد مصرف  هستند

گروه خبر:مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان_غربی با اشاره به پایش‌های صورت گرفته در دوره‌های اخیر مصرف گاز در استان برای شناسایی مشترکان کم مصرف و بدمصرف گفت: طبق این پایش‌ها، ۲۷ هزار مشترک بد مصرف بوده و بیشتر از استاندارد، گاز استفاده می‌کنند.
به گزارش آراز آذربایجان،علیرضا شیخی افزود: این تعداد، کمی بیش از پنج درصد کل مشترکان استانی را شامل می‌شود که برای کنترل میزان گاز بهای خود، باید میزان مصرف را کاهش دهند.
وی اضافه کرد: در پایش‌های صورت گرفته مشخص شد نزدیک به ۴۲ درصد مشترکان گاز در سطح آذربایجان غربی، کم مصرف هستند.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: این مشترکان که ۳۳۹ هزار مشترک را شامل می‌شود، در پله‌های مصرفی یک تا سه قرار دارند.
شیخی اظهار کرد: بیش از نصف مشترکان یعنی حدود ۵۳ درصد آنان در آذربایجان غربی، جزء پرمصرف‌ها محسوب می‌شوند.
وی یادآور شد: ۴۱۶ هزار مشترک در این بازه مصرفی که شامل پله‌های چهار تا ۱۰ می‌شود، قرار دارند که قبوض آنها در هر پله مصرفی، با تعرفه پله بعدی محاسبه می‌شود.مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه بهینه سازی موتورخانه‌ها یکی از طرح‌های اجرا شده در استان برای کاهش مصرف گاز و کاهش ناترازی گاز به شمار می‌رود، گفت: طی حدود سه سال گذشته، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ واحد موتورخانه در استان بهینه سازی شده است.شیخی تاکید کرد: برای اجرای این طرح در این مدت در آذربایجان غربی حدود ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.به گفته وی، از مجموع موتورخانه‌ها یک هزار و ۷۶۰ واحد شامل حدود ۷۷ درصد به موتورخانه واحدهای مسکونی اختصاص داشت که رقم قابل توجهی بود و هزینه مصرفی خانوارها را بسیار کاهش داد.
وی ادامه داد: بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، می‌تواند منجر به کاهش ۱۰ درصدی مصرف گاز شده و هزینه مصرف را نیز در قبوض به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


هشت + 9 =