رئيس سازمان صنعت و معدن آذربايجان غربي:

۲۵۰ طرح صنعتی استان تاپایان سال به بهره برداری می‌رسد

۲۵۰ طرح صنعتی استان تاپایان سال به بهره برداری می‌رسد

گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: پایان امسال باید ۲۵۰ طرح صنعتی در استان به مرحله بهره برداری برسد.
جعفر صادق اسکندری با اشاره به اقدامات توسعه ای این سازمان در زمینه احداث واحدهای تولیدی، صنعتی، ایجاد اشتغال و رو نق اقتصادی استان اظهارداشت: از این تعداد طرح صنعتی تاکنون ۹۰ طرح با اشتغال دو هزار و ۳۰۰ نفر راه اندازی شده و مابقی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
وی با اشاره به وجود ۴۰۰ طرح راکد تولیدی و صنعتی در استان افزود: با راه اندازی این واحدهای راکد که در قالب کارگروه رفع و تسهیل موانع تولید در حال بررسی و فعال سازی هستند برای ۱۰ هزار نفر زمینه اشتغال زایی فراهم می‌شود.
اسکندری با بیان اینکه متاسفانه در سالهای گذشته به دلیل بی توجهی به بخش تولید و صنعت استان شاهد از بین رفتن ۱۸ هزار فرصت شغلی در واحدهای تولیدی استان به دلیل رکود و تعطیلی و نیمه تعطیلی واحدهای تولیدی بودیم اظهارداشت: هم اکنون ۶۷ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان آذربایجان‌غربی در دست اجرا است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نبود امکان تقسیط مجدد و تعیین تکلیف معوقات بدون واریز پیش پرداخت را از مهم‌ترین علل اجرایی نشدن دیگر مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان عنوان کرد و گفت: از مجموع ۶۶ مصوبه اجرا نشده، ۳۸ مورد یعنی ۵۷ درصد مربوط به عدم توان واریز پیش پرداخت توسط متقاضی بوده است.
اسکندری از فعالیت یک هزار و ۸۴۲ واحد صنعتی با ۴۸ هزار نفر نیروی شاغل در استان خبر داد و عنوان کرد: مشاغل خانگی دارای کمترین سرمایه گذاری و بیشترین اشتغال و بازدهی و ارزش افزوده بوده، در این زمینه فرش دستباف با نیروی ۷۰ هزار نفری دراستان یکی از شغل‌های مولد و پایداری است که می‌تواند در استان احیا شود.
*۱۴ شهرک صنفی در استان آذربایجان‌غربی احداث می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی همچنین از راه اندازی ۱۴ شهرک صنفی با اشتغالزایی بیش از ۲۰ هزار نفر در استان خبر داد و افزود: این شهرک‌های صنعتی با پیش‌بینی اشتغال ۲۰ هزار و ۲۶ نفر یعنی هفت هزار و ۸۴۳ نفر مستقیم و ۱۲ هزار و ۱۸۳ نفر به صورت غیرمستقیم در استان احداث می‌شود.وی با اشاره به سرمایه گذاری ۴۷۱ میلیارد ریالی در شهرک‌های بهره‌برداری شده استان بر ضرورت کوتاه شدن فرآیند سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف استان برای حوزه‌های داخلی و خارجی تاکید و عنوان کرد: باید مراحل دست‌وپاگیر که موجب کند شدن روند اخذ مجوز فعالیت می‌شود، حذف یا اینکه اصلاح شوند.
اسکندری به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های اجرایی مختلف برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: در صورت تعامل، همکاری و شکل‌گیری هم‌افزایی در سطح استان می‌توان نتایج قابل قبولی به دست آورد، و به اشتغال و اقتصاد استان کمک کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی کمبود منابع آب در این استان همچنین ضرورت مشارکت در فعالیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه را مورد اشاره قرار داد، گفت: باید به صنایع و واحدهایی مجوز فعالیت در این استان داده‌شود، که بیشترین سازگاری با شرایط جغرافیایی، منابع آبی و خاکی استان را دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


1 + = سه