۲۵ طرح سرمایه گذاری گردشگری در آذربایجان غربی در حال اجراست

۲۵ طرح سرمایه گذاری گردشگری در آذربایجان غربی در حال اجراست

آرازآذربایجان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۲۵ طرح مهم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان اعم از احداث هتل، مجتمع و مرکز سلامت در حال اجراست.
جلیل جباری افزود: این طرح ها با چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۵۰ درصد پیشرفت فزیکی اجرا شده و با بهره برداری از آنها یکهزار تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می شود.
جباری با اشاره به اینکه طولانی بودن روند پاسخگویی به استعلام ها از مهمترین مشکلات سرمایه گذاری بوده است، اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت در آذربایجان غربی با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری به دنبال رفع این مشکل است.
وی افزود: این استان با برخورداری از طبیعت زیبا و بکر و آثار تاریخی کم نظیر، ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری شمالغرب کشور را دارد و باید از این پتانسیل برای رونق گردشگری و توسعه استان بهره برد.
وی با اشاره به طرح افزایش موزه های آذربایجان غربی نیز گفت: با راه اندازی موزه های مدرسه ۲۲ بهمن، موزه طب و کودک تا پایان سال جاری، تعداد موزه های استان از ۱۵ به ۱۸ موزه می رسد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای یکهزار و ۶۰۰ اثر ثبت شده ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران است؛ از جمله آثای ملی این استان می توان به مسجد جامع ارومیه، تالاب کانی برازان مهاباد، سه گنبد ارومیه، کاخ موزه و عمارت کلاه فرنگی ماکو، خان تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، موزه مردم شناسی ارومیه و مسجد سردار اشاره کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 15