مدیر کل اداره امور عشایر آذربایجان غربی:

۲۵ درصد محصولات پروتئینی استان را عشایر تولید می کنند

۲۵ درصد محصولات پروتئینی استان را عشایر تولید می کنند

آراز آذربایجان-مدیر کل اداره امور عشایر آذربایجان غربی گفت: ۲۵ درصدمحصولات پروتئینی استان را عشایر تولید می کنند.
بهرام زینال زاده با اشاره به اینکه بیکاری در بین عشایر بسیار کم است تصریح کرد: با وجودی که عشایر فقط سه ونیم درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند،حدود ۲۵درصد محصولات پروتئینی استان توسط همین عشایر تولید می شود.
وی با بیان اینکه ۱۶هزار تن از ۴۵ هزار تن گوشت تولید استان را عشایراستان تولید می کنند اظهار کرد: تولید ۵۰ هزار تن شیر،۳ هزار تن پشم و در مجموع تولیدات باغی و زراعی این قشر زحمت کش در سطح استان سالانه به بیش از ۳۲۰ هزار تن می رسد.
زینال زاده به راههای عشایری میاندوآب هم اشاره کرد و گفت: قول می دهیم در اولین فرصت نسبت به بهسازی راههای منتهی به باداملو اقدام کنیم و امیدواریم عشایر امسال در کوچ ییلاقی خود راحت از این مسیرها رفت و آمد کنند.
وی گفت: به هر حال عشایر کوچ می کنند و تلاش می کنیم راهها و آب شرب این قشر را فراهم کنیم و خوشبختانه هیئت دولت هم برنامه های ویژه ای برای تحصیل، مهارت آموزی و بحث های فرهنگی و اجتماعی مصوباتی داشته است که امیدواریم با اجرایی شدن آنها قدم خوبی در راستای کمک به عشایر برداشته شود.
مدیر کل اداره امور عشایر آذربایجان غربی به فرهنگ ها و سنن عشایر هم اشاره کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را برای حفظ و احیای فرهنگ های قدیمی مان به کار گیریم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 13