۲۲۶۴ میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی تصویب شد

۲۲۶۴ میلیارد تومان طرح در سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی تصویب شد

آرازآذربایجان – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: در سفر روز دوشنبه رییس جمهوری به استان ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان طرح در راستای توسعه بخش های مختلف استان تصویب شده که تا سال ۱۳۹۹ اجرایی می شود.
ناصر حضرتی سه شنبه شب در گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی افزود: در پایان این سفر یکروزه، ۴۰ طرح برای اجرا تا پایان سال ۱۳۹۹ در بخش های بهداشت و درمان، امور زیربنایی، حوزه ورزش، گردشگری، آموزش و پرورش، آموزش عالی، آب، کشاورزی و تجهیز گمرک های استان به تصویب رسید.
وی اضافه کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ها ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان است که یکهزار و ۱۲۸ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و یکهزار و ۱۳۶ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در ۲ سال آینده هزینه می شود.
وی بیان کرد: در تدوین و تصویب این طرح ها تلاش شد تا همه شهرستان های استان از برکت های این سفر بهره مند شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بخش بهداشت و درمان از جمله مهمترین بخش های برخوردار از اعتبار مصوب در این سفر بود، ادامه داد: تکمیل بیمارستان آیت الله خویی و اتمام آن تا دهه فجر، اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای اتمام بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه و اجرای طرح های بیمارستانی در شاهین دژ، میاندوآب، سلماس، اشنویه و نقده از جمله این مصوبات بود.
حضرتی گفت: آبرسانی به ۲۵۴ روستا با یکهزار و ۶ میلیارد تومان اعتبار، حذف ۳۰۰ کلاس کانکسی با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، تداوم اجرای طرح فاضلاب ارومیه، بازسازی استادیوم ورزشی مهاباد، احداث پارک علم و فناوری ارومیه، کمک به احداث مدارس کودکان استثنایی، ایجاد مجموعه فرهنگی در تخت سلیمان و قره کلیسا و ایجاد موزه جنگ چالدران از دیگر مصوبات به شمار می رود.
وی افزود: تکمیل ۶۰ کیلومتر بزرگراه ارومیه – میاندوآب با اختصاص اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی، تکمیل راه خوی – قطور – رازی با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان و احداث تونل های آزادراه ارومیه – تبریز با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از جمله طرح های مصوب حوزه راه در این سفر بوده است.
وی از تصویب طرح های مربوط به تکمیل شبکه های فرعی رودخانه های مرزی استان در زمره مصوبات سفر دکتر روحانی به آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در ۹ هزار و۵۰۰ هکتار، تداوم طرح های آبخیزداری در حوضه دریاچه ارومیه، تکمیل سد سردشت، آبگیری سد چپرآباد و آبرسانی به بوکان نیز از دیگر طرح های بخش آب محسوب می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی بیان کرد: در این سفر همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز گمرکات استان به «ایکس ری» تصویب شد.
حضرتی ادامه داد: در این سفر همچنین اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح انتقال آب از جنوب استان به دریاچه ارومیه به تصویب رسید که رقم بسیار خوبی در این راستا به شمار می رود.
وی گفت: تاکنون بیش از یکهزار میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده است.
** بانک ها ۲۵ طرح سرمایه گذاری در آذربایجان غربی اجرا می کند
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی همچنین از امضای تفاهم نامه بین مدیران عامل بانک ها و سازمان بازنشستگی کشوری با مسوولان استانی برای اجرای طرح های سرمایه گذاری با حضور رییس جمهوری خبر داد و افزود: راه اندازی مزارع پرورش آرتمیا، ماهیان خاویاری، تولید ایمپلنت انسانی، تولید برق از سلول های خورشیدی و سرمایه گذاری در بخش تراکتورسازی توسط بانک توسعه تعاون، اجرای طرح های کسب و کار روستایی، اختصاص سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن توسط بانک صنعت و معدن از جمله این طرح ها به شمار می رود.
حضرتی اضافه کرد: تولید کاغذ از کربنات سدیم، تایر خودروهای سنگین، پنل و سلول های خورشیدی، ساخت هتل و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی توسط بانک ملی، ایجاد دهکده سلامت توسط صندوق بازنشستگی، کمک به واحدهای قند مهاباد، تولید کمپوست از زباله، توسعه باغ های سیب مدرن، کمک به تولید شکر، راه اندازی زنجیره ارزش عسل و تخم مرغ توسط بانک کشاورزی و راه اندازی اولین پارک کارآفرینی در دانشگاه صنعتی ارومیه توسط بانک کارآفرینی نیز از دیگر طرح های سرمایه گذاری توسط بانک ها در آذربایجان غربی محسوب می شود.
** ۲۲۹ میلیارد تومان برای اتمام طرح های سفر پیشین نیاز است
وی از تصویب ۶۰ طرح با اعتبار پیش بینی شده یکهزار و ۱۸۰ میلیارد تومان طی سفر نخست هیات دولت به آذربایجان غربی در بهار ۱۳۹۵ خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این طرح ها ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۸۲ درصد میزان پیش بینی شده بود.
وی ادامه داد: ۲۲۹ میلیارد تومان نیز برای اتمام ۲۴ پروژه سفر نخست نیاز است که امیدواریم با توجه به پیشرفت بالای ۷۰ درصدی همه آنها، این طرح ها در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
** ۲۸۰۰ میلیارد تومان طرح در سفر دوم هیات دولت به آذربایجان غربی افتتاح یا کلنگ زنی شد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: در سفر روز دوشنبه هیات دولت به استان، ۳۷ طرح با دهها پروژه زیرمجموعه در استان افتتاح یا کلنگ زنی شد که افتتاح راه آهن مراغه – ارومیه، آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم خوی- قطور – رازی، افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) خوی، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) و شهید مطهری ارومیه، آغاز بهره برداری از آزمایشگاه رفرانس و دی کلینیک تدبیر این شهر، بهره برداری خانوارهای ۲۰۰ روستا و یک شهر و آغاز عملیات گازرسانی به ۵۹ روستا، آغاز عملیات اجرایی آزادراه بازرگان – تبریز و افتتاح پروژه های آبیاری تحت فشار، آبخیزداری، بهبود تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و شیلات، توسعه کارخانه نساجی خوی و نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو از آن جمله است.
حضرتی با قدردانی از حضور پرشور مردم در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به آذربایجان غربی بیان کرد: مهمترین دستاورد سفر رییس جمهوری به استان، دیدار با مردم و دعوت دکتر روحانی به وحدت و انسجام درونی در کشور بود.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات دولت روز دوشنبه این هفته در دومین سفر استانی به آذربایجان غربی سفر کردند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 9