۲۰۶میلیارد ریال وام به نیازمندان در آذربایجان غربی پرداخت شد

۲۰۶میلیارد ریال وام به نیازمندان در آذربایجان غربی پرداخت شد

آرازآذربایجان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: از آغاز فعالیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در این استان تاکنون، ۲۰۶ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.
عزیز سهندی افزود: این صندوق با هدف احیای سنت قرض الحسنه و توانمندسازی مددجویان این نهاد حمایتی از سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است.
وی اضافه کرد: امسال ۳۲ هزار و ۲۷۸ فقره حساب قرض‌الحسنه با سپرده ای بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در نزد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افتتاح شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری چهار هزار و ۶۸۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به نیازمندان و مددجویان آذربایجان‌غربی پرداخت شده که این رقم نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: از آغاز فعالیت این صندوق تاکنون بیش از ۱۱۲ هزار فقره حساب سپرده قرض‌الحسنه امداد ولایت با سپرده‌ای بالغ بر ۲۲۲میلیارد ریال در این صندوق موجود است.
وی ادامه داد: شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در ساختمان های کمیته امداد تمامی شهرستان های آذربایجان غربی فعال است و بیشتر سپرده گذاران صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت را خیران، پزشکان، امدادگران کمیته امداد و عموم مردم نیکوکار آذربایجان‌غربی تشکیل می‌دهند.
سهندی گفت: میزان وام پرداختی برای نیازمندان در استان تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال بوده و بازپرداخت این وام حداکثر تا هفت سال و با کارمزد سه درصد محاسبه می شود.
وی اضافه کرد: در این صندوق قرض‌الحسنه به سپرده‌ها درصدی به عنوان سود تعلق نمی‌گیرد و بر همین اساس بسیاری از خیرین و نیکوکاران وجوهاتی را در این صندوق سپرده گذاری کرده اند تا از این طریق در اختیار افراد بی بضاعت و نیازمند قرار گیرد.
وی ادامه داد: اولویت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان و پیگیری وضعیت مددجویان به لحاظ اقتصادی است.
وی بیان کرد: تمامی تلاش ما در کمیته امداد خودکفایی و توانمندی اقتصادی افراد تحت پوشش است و بر همین اساس می‌کوشیم افراد را با استفاده از استعدادهای درونی خانواده توانمند کنیم.
سهندی گفت: صندوق امداد ولایت با حذف سود بانکی و جریمه دیرکرد، دریافت پایین‌ترین نرخ کارمزد، ضمانت آسان به‌عنوان اشاعه دهنده فرهنگ قرض الحسنه فعالیت می کند و افراد برای دریافت تسهیلات پشت نوبت نگه‌داشته نمی‌شوند و نیاز نیست برای دریافت وام مبلغی را در این صندوق سپرده‌گذاری کنند.
به گزارش ایرنا، پرداخـت وام به نیازمـندان تحـت حـمایت برای مصـارفی چـون پرداخت هـزینه های درمـانی، تحـصیلی و معـیشتی سبب حفظ عزت نفس هموطنان و افزایش امنیت روانی آنان شـده است.
بهره گیری و فرهنگسازی جهت توسعه مقوله قرض الحسنه در طول سال های گذشته و استفاده از ظرفیت های عظیم نیکوکاران و خیرین و پویاتر کردن شیوه های دستگیری از نیازمندان همواره مورد توجه جدی مدیران کمیته امداد بوده است.
راه اندازی صندوقی باهدف تجمیع و هدایت منابع سازمانی و ظرفیت های مالی و اعتباری هموطنان نیکوکار از یک طرف و گسـترش فرهنگ یاری رساندن به نیازمندان جامعه و درنگاهی وسیع تر گره گشایی از نیازمندیهای مستمندان ازسوی دیگر نقطه تعالی تحـقق مقوله قـرض الحـسنه به شـمار می رود و بر همین اساس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پس از دریافت مجوز فعالیت از سـوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۷خرداد ماه سـال ۱۳۹۵ گام در عـرصه فعــالیت پولی و مـالی بااهـداف غـیر انتفاعی و خـیرخواهانه گذاشت.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 8 =