مدير دفتر استاني ستاد احياي درياچه اورميه :

۲۰ کیلومترمربع از وسعت دریاچه اورمیه کاسته شده است

۲۰ کیلومترمربع از وسعت دریاچه اورمیه کاسته شده است

گروه خبر: مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه با بیان اینکه ۲۰ کیلومترمربع از وسعت دریاچه اورمیه کاسته شده است از کاهش ۳سانتی متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مهرماه سال جاری خبرداد. به گزارش آرازآذربایجان ، فرهاد سرخوش با اشاره به وضعیت دریاچه اورمیه و کاهش بارشها در سال جاری افزود: تراز فعلی دریاچه اورمیه ۱۲۷۱٫۲۷ متر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ سانتی‌متر افزایش و نسبت به مهر ماه سال جاری ۳سانتیمتر کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه وسعت فعلی دریاچه اورمیه ۲۸۰۷ کیلومترمربع است، افزود: وسعت دریاچه ارومیه در مقایسه با اول مهر سال جاری ۲۰ کیلومتر مربع کاهش را نشان می‌دهد.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه اورمیه در آذربایجان غربی به حجم آب موجود در دریاچه ارومیه اشاره و خاطر نشان کرد: دریاچه ارومیه هم اکنون ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون متر مکعب افزایش دارد.
سرخوش تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی به استان و افزایش بارندگی ها، حجم آب دریاچه اورمیه روند افزایشی خواهد داشت. در پی کاهش بارندگی، تراز دریاچه اورمیه را نسبت به ابتدای سال آبی جاری ۳ سانتی‌متر کاهش داد و به ۱۲۷۱٫۲۷ سانتی متر رساند.بنا به آخرین آمارها در مورد وضعیت دریاچه اورمیه ، تراز آب این دریاچه به ۱۲۷۱٫۲۷ رسیده که نسبت به سال گذشته ۶۸سانت افزایش و نسبت به ابتدای سال آبی جاری ۳ سانتی متر کاهش داشته است.
همچنین وسعت دریاچه به ۲۸۰۷٫۸۰کیلومترمربع رسیده که نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع افزایش یافته و در مقایسه با اول مهر سال آبی جاری حدود ۲۰ کیلومتر کاهش وسعت دارد.حجم آب دریاچه ۳٫۳۵میلیارد مترمکعب برآورد می‌شود که نسبت به مشابه سال قبل ۱٫۶۸میلیارد مترمکعب افزایش دارد و در مقایسه با اول مهر ماه سال آبی جاری حدود ۹ صدم درصد میلیارد متر مکعب کاهش حجم دارد و از آنجای که تبخیر در این فاصله وجود نداشته است، این کاهش وسعت به دلیل افت ۴۲ درصدی بارش‌های استان در فصل پاییز نسبت به مدت مشابه درازمدت است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = بیست هشت