معاون حمل و نقل سازمان حمل و نقل و راهداري کشور در اروميه:

۲۰ هزار نفر سالانه در تصادفات جاده ای در کشور جان می بازند

۲۰ هزار نفر سالانه در تصادفات جاده ای در کشور  جان می بازند

گروه خبر: گروه خبر: معاون حمل و نقل سازمان حمل و نقل و راهداری کشور گفت: ۲۰ هزار نفر سالانه در تصادفات جاده ای در کشور جان می بازند.
اسماعیل غلامی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی افزود: با توجه به این آمار، اجرای برنامه های ویژه در راستای ایمنی سازی بیشتر در وسایل نقلیه و جاده های کشور ضروری است.
وی اضافه کرد: البته در سالهای گذشته، آمار تلفات جاده ای کشور به خوبی و با برنامه ریزی های مناسب کاهش یافته که این برنامه ریزی ها باید بیش از پیش بهبود یابد.
وی روان سازی و تسریع امور در پایانه ها را از جمله اولویت های اصلی سازمان حمل و نقل و راهداری جاده ای عنوان کرد و ادامه داد: روان سازی امور و تسریع در امور در پایانه ها یک ضرورت اساسی است که باید تمامی افراد شاغل در پایانه های کشور در این زمینه اهتمام کنند.
معاون حمل و نقل سازمان حمل و نقل و راهداری کشور اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، رفع کاغذ بازی ها، ارتقای ایمنی جاده ای، جلب رضایت شهروندان و کاربران از جاده از جمله اموری است که امیدواریم با همکاری تمامی نهادها و تلاش سازمان حمل و نقل و راهداری جاده ای روز به روز مورد توجه بیشتر قرار گیرند و بهبود یابند.
غلامی گفت: سرمایه های سرمایه گذاران را باید در حوزه حمل و نقل وارد کنیم و نباید اجازه دهیم که کاغذبازی و اتلاف وقت سرمایه گذاران را فراری دهد.
وی ایران را دارای موقعیت استراتژیک ویژه در منطقه برشمرد و افزود: ایران، چهارراه ارتباطی ویژه ای در منطقه به شمار می رود که باید با استفاده از این فرصت، گردشگری و ترانزیت کالا را به عنوان مزایای نسبی توسعه دهیم.
مدیر کل سابق حمل و نقل و پایانه های مرزی آذربایجان غربی هم از کاهش ۱۳ درصدی تلفات محورهای بروی شهری استان از ابتدای سالجاری تا کنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
بابک طالبی با اشاره به اینکه طی سال ۹۱ نسبت به سال قبل از متاسفانه با افزایش ۱۷ درصدی میزان تلفات حوادث جاده ای مواجه بودیم، افزود: این در حالی است که از ابتدای سالجاری با کاهش ۱۳ درصدی تلفات این حوادث مواجه بودیم.
وی با اشاره به فوت بالغ بر ۳۸۰ تن از هموطنانمان در حوادث جاده ای آذربایجان غربی طی سال گذشته، اظهار داشت: امسال سهم و نقش پلیس بعنوان دیده بان جاده های کشور در کاهش تلفات بسیار قابل توجه بوده که با همکاری دستگاههای ذیربط موفق به کاهش تلفات شد.
مدیر کل سابق حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از سرمایه گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریالی دولت از محل اعتبارات ساماندهی مرزهای کشور در استان طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: این میزان یک سوم کل اعتبارات ساماندهی مرزها بوده که در استان هزینه شده است.
طالبی با اشاره به اجرای طرحهای ساماندهی در مرزهای رسمی آذربایجان غربی با ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان و ارائه خدمات مسافری و کالایی به متقاضیان، ادامه داد: هم اکنون تنها مرز رازی خوی در مرز ایران و ترکیه به صورت موقت فعال بوده و فقط خدمات مسافری ارائه می دهد.
وی از انجام برنامه ریزیهای لازم برای ارائه خدمات حمل و نقل کالایی از طریق مرز رازی نیز خبر داد و عنوان کرد: در بخش مسافر ۲۰ درصد تردد از طریق مرزها ی استان انجام می شود که رقم قابل توجه و تامل برای برنامه ریزیهای کوتاه و بلند مدت است.
وی تصریح کرد: بخش حمل ونقل کالایی آذربایجان غربی بالغ بر یک سوم حمل و نقل بین المللی بار کشور را انجام داده و تناژ کالا با ۲ تن افزیش به ۱۳ تن در هر سفر رسیده است.
وی ادامه داد: این اقدامات توسط ۲۳ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و پنج شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر انجام می شود.
مدیر کل سابق حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال ۸۶ تنها ۳ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده های استان مشغول ارائه خدمات به مسافران و رانندگان بود، گفت: هم اکنون ۱۴ واحد در این راستا فعالیت می کنند که ۱۴ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در دست احداث هستند.
در این آیین از خدمات بابک طالبی در سمت مدیرکل سابق حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی تجلیل و مجتبی رحمانی به سمت مدیرکل جدید این نهاد منصوب و معرفی شد

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 2 =