۲ واحد تولیدی راکد در ارومیه به چرخه تولید بازگشت

۲ واحد تولیدی راکد در ارومیه به چرخه تولید بازگشت

آراز آذربایجان- ۲ واحد صنعتی و تولیدی راکد مستقر در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشتند.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی روز یکشنبه در بازدید از این واحدهای صنعتی گفت: جذب سرمایه در بخش تولیدی به عنوان راه فرار از تحریم ها بوده و باید با شناسایی واحدهای تولیدی نیازمند سرمایه گذاری، نسبت به جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف راه اندازی و بهبود وضعیت تولید اقدام شود.
رضا حسینی با بیان اینکه استانداری آذربایجان غربی آماده کمک برای توسعه فعالیت و سرمایه گذاری در بخش صنعت است، افزود: ارتباط واحدهای تولیدی با یکدیگر، شناخت و رفع نیازها و شبکه سازی می تواند عاملی در جهت بهبود وضعیت تولید باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز در این رابطه بیان کرد: واحد تولیدی ‘اروم شمش سبلان’ که در زمینه ذوب فلزات فعالیت می کند با جذب سرمایه گذاری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریالی در شهرک صنعتی شماره ۳ ارومیه فعال شد.
علی عبدلی اضافه کرد: با راه اندازی مجدد این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۶۰ نفر نیروی کار فراهم شد.
وی اظهار داشت: طبق بررسی های صورت گرفته برای توسعه این واحد صنعتی ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و با راه اندازی فاز توسعه آن، زمینه اشتغال برای بیش از ۱۲۰ نفر فراهم می شود.
وی ادامه داد: شرکت ‘سنگین فلز ارومیه’ نیز از دیگر واحدهایی است که به عرصه تولید بازگشته و این واحد تولیدی در زمینه قطعه سازی فعالیت می کند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع و زیر بنایی بالغ بر پنج هزار متر مربع فعالیت خود را آغاز می کند.
عبدلی اضافه کرد: با راه اندازی این واحد تولیدی برای ۱۰ نفر اشتغال زایی شده و در فاز بعدی نیز برای ۲۰ نفر دیگر اشتغال ایجاد می شود.
وی گفت: در راستای عمل به شعار سال ۶ واحد تولیدی در استان که در سال های گذشته غیر فعال شده بودند، به بهره برداری رسیدند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه این بازدید با حضور در واحد تولیدی شیرین نشاط آذربایجان، تولید کننده انواع کیک و کلوچه و تی تاب بازدید کرد و در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


− سه = 1