مديرکل نوسازي و تجهيز مدارس آذربايجان غربي:

۱۹۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی به بخاری های استاندارد مجهز می شوند

۱۹۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی به بخاری های استاندارد  مجهز می شوند

گروه خبر: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: امسال پیش بینی شده است یکهزار و ۹۰۸ کلاس درس در این استان به بخاری های استاندارد از نوع تابشی تجهیز شوند .
فریبرز اسمعیل زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تعداد بخاری استاندارد جایگزین بخاری های نفتی کلاس های درسی خواهند شد که عمدتا در مناطق روستایی استان واقع شده اند .
وی گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح ۶۳۶ بخاری تابشی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان خریداری شده و در کلاس های درس نصب و راه اندازی شده اند و پیش بینی شده است در مرحله بعد نیز تا پیش از پایان امسال یکهزار ۲۷۲ بخاری تابشی دیگر نیز در این گونه کلاس ها نصب و جایگزین بخاری های نفتی شوند .
اسمعیل زاده افزود: هم اینک از مجموع ۲۳ هزار کلاس درس در این استان ۹ هزار و ۵۰۰ کلاس درس از بخاری نفتی استفاده می کنند که عمدتا در مناطق روستایی واقع شده اند.
اسمعیل زاده گفت: برای جلوگیری از حوادث احتمالی، حدف بخاری های نفتی و جایگزینی آنها با بخاری های تابشی و سیستم حرارت مرکزی در اولویت نخست این اداره کل قرار دارد.
وی افزود: هم اکنون ۲۸۰۰ کلاس در مدارس یک تا سه کلاسه وجود دارد که جایگزینی بخاری آنها با بخاری های تابشی در اولویت قرار دارد و علاوه بر این استفاده از سیستم گرمایشی حرارات مرکزی در ۳۷۰۰ کلاس درس در قالب مدارس بزرگ و سیستم پکیج در چهار هزار کلاس درس دیگر در مدارس سه تا پنج کلاسه نیز در برنامه های این اداره کل قرار دارد که در دست اجرا و مناقصه قرار دارد.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان با بیان اینکه برای تجهیز کلیه کلاس های درس مدارس استان به سیستم گرمایشی استاندارد به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است گفت : از این مبلغ هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده است و بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز از این میزان به استان ابلاغ شده است.
وی افزود: پیش بینی می شود ظرف دو سال آینده تمامی مدارس آذربایجان غربی به سیستم گرمایشی کاملا استاندارد و مجهز تبدیل شود.
اسمعیل زاده با بیان اینکه کلیه بخاری های چکه ای از سطح مدارس استان نیز جمع آوری شده است گفت: برای جلوگیری از حوادث احتمالی نرده کلاس های مدارس حذف و یا از نرده های بازشو استفاده شده و کلیه سیستم های گرمایشی مدارس و حتی دودکش ها نیز مورد بازبینی قرار گرفته اند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 16