۱۷۵ تن مواد مخدر امسال در کشور کشف شده است

۱۷۵ تن مواد مخدر امسال در کشور کشف شده است

گروه خبر: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۱۷۵ تن مواد مخدر در سال جاری در سطح کشور کشف و ضبط شده است.
علیرضا جزینی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: این در حالی است که در طول ۱۲ ماه سال گذشته، ۲۴۰ تن مواد مخدر در کشور کشف شده بود.
وی اضافه کرد: در سال جاری همچنین ۹۱ هزار نفر مجرم مرتبط با مواد مخدر در کشور دستگیر شده‌اند.وی از سهم ۷۵ درصدی زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر نسبت به کل زندانیان در کشور خبر داد و اظهار کرد: یکی از اقدامات مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان زندان‌های کشور، جداسازی ۳۸ هزار زندانی مواد مخدر از سایر زندانیان است که در این راستا، ۸۶ درصد ساخت زندان‌های مرتبط با موضوع مواد مخدر به اتمام رسیده است و با تامین اعتبار هیئت وزیران تا یک سال آینده این زندان‌ها آماده بهره‌برداری می‌شوند.
قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر اجرای سیاست‌های مصوب مقام معظم رهبری در حوزه کاری این ستاد تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر آن، اعضای این ستاد اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر و همچنین مصوبات ستاد را که به تصویب هیئت‌وزیران رسیده، در دستور کار جدی خود دارند.
جزینی اضافه کرد: برای پیگیری و اجرای این فرآیندها، ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور چهار همایش را پیش‌بینی کرده که دومین همایش سراسری دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ارومیه برگزار شده است.وی ادامه داد: از مهم‌ترین راهبردهای این ستاد، پیگیری روند پیشگیری، درمان، توانمندسازی، کاهش آسیب و مقابله با این بلای خانمان‌سوز در سطح کشور است.
وی اظهار کرد: در ارتباط با پیشگیری در این حوزه، اقدامات مؤثری انجام شده است که نمونه آن امضای تفاهم‌نامه بین وزارت علوم و آموزش پرورش، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
جزینی گفت: در ارتباط با رویکرد اجتماعی نیز با همکاری هنرمندان، مداحان، ورزشکاران، مددکاران اجتماعی و دیگر اقشار دارای جایگاه اجتماعی در جامعه برنامه‌های خوبی تدوین شده است که امسال به اجرا درمی‌آیند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین حوزه‌های پیشگیری از ترویج مواد مخدر در کشور، حوزه دانشجویی و دانش‌آموزی است، افزود: طبق آمار سال گذشته مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان کشور به یک درصد رسیده است و در حوزه دانشجویی نیز ۱٫۶ درصد دانشجویان، مواد مخدر مصرف می‌کنند که باید جلوی این روند گرفته شود.
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های شیوع شناسی مواد مخدر در کشور خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی، شیوع شناسی در حوزه کارگری نیز در کشور در حال اجراست.
وی در خصوص بخش درمان معتادان در کشور نیز اظهار کرد: یک هزار و ۸۵۱ مرکز درمانی مردم‌نهاد در راستای درمان و پیشگیری و کاهش آسیب با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری دارند که ۹۲ درصد این مراکز غیردولتی و بقیه دولتی هستند.
جزینی گفت: با مراکز درمانی غیرمجاز با جدیت برخورد می‌کنیم که در این رابطه ۵۰۰ مرکز درمانی غیرمجاز در کشور پلمپ شده است.قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: در مراکز درمانی بخش دولتی، ۲۰ هزار نفر معتاد تابلو و کارتن‌خواب را تاکنون جمع‌آوری کرده‌ایم که این افراد به مدت یک تا شش ماه در این مراکز تحت درمان قرار می‌گیرند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


1 + هشت =