۱۶سینمای آذربایجان غربی غیرقابل استفاده است

۱۶سینمای آذربایجان غربی غیرقابل استفاده است

آرازآذربایجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از ۱۹ سالن سینمای استان فقط ۳ سالن قابل استفاده است و مابقی از وضعیت مطلوبی قرار ندارند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر کریمی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که در محل سینما آزادی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: امسال استان آذربایجان غربی در رویدادهای معتبر مربوط به تئاتر رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داد
وی افزود: ارومیه از نظر تعداد تماشاگران تئاتر نمونه و زبانزد است.
کریمی با اشاره به مشکلات فراوان سینماهای آذربایجان غربی گفت: بزرگ‌ترین مشکل سینماهای استان فقدان توجه مالکین سینماها به روزآمدسازی آنهاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از ۱۹ سالن سینمای استان فقط ۳ سالن قابل استفاده است و مابقی از وضعیت مطلوبی قرار ندارند.
وی تصریح کرد: اگر حوزه هنری شهرداری، اداره کل حوزه هنری استان آذربایجان غربی و دیگر بخش‌ها و حتی بخش خصوصی قصد ساخت سالن سینما داشته باشد، صد درصد تجهیزات را تأمین خواهیم کرد.
کریمی اظهار داشت: از ابتدای سال ۴ سالن استان به پخش دیجیتال مجهز شده و تا پایان سال ۳ سینمای دیگر نیز مجهز به پخش دیجیتال خواهد شد.
وی گفت: آذربایجان غربی در بحث فیلم کوتاه و انجمن سینمای کوتاه در کشور بسیار فعال و موفق بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: فیلم‌های جشنواره از امروز تا ۲۲ بهمن به نمایش گذاشته خواهد شد که در نوبت صبح برای عمومی مردم رایگان خواهد بود.
منبع: تسنیم

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 1