دبير ستاد احياي درياچه اروميه:

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار احیای دریاچه ارومیه است

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار احیای دریاچه ارومیه است

گروه خبر: دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده که دولت تمام این مبلغ را تامین خواهد کرد.
عیسی کلانتری در نشست ستاد احیای دریاچه ارومیه در دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان به قیمت امسال تعیین شده که برابر با ۵ میلیارد دلار است.
وی افزود: این مبلغ مورد تایید و موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ریاست جمهوری قرار گرفته است؛ رئیس جمهوری هم اعلام کرد برای تامین این میزان اعتبار هیچ مشکلی وجود ندارد.
کلانتری ادامه داد: مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای امسال در نظر گرفته شده و در سال های بعد این رقم به نسبت سطح فعالیت کم و زیاد می شود.
وی افزود: تامین اعتبار از سال جاری تا سال ۹۷ به تدریج افزایش می یابد و از سال ۹۸ به بعد نیازمند اعتبار کمتری برای اجرای پروژه های مصوب شده خواهیم بود.
به گفته وی بیشترین اعتبار تخصیص یافته برای احیای دریاچه ارومیه بین سال های ۹۴ تا ۹۸ خواهد بود که ممکن است گاهی به مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان برسد.
وی تاکید کرد: دولت هیچگونه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد و مبلغ تعیین شده به صورت کامل و سالانه تامین می شود.
کلانتری در ادامه به کمک یک میلیون دلاری جایکا (سازمان همکاری های اقتصادی های ژاپن) اشاره کرد و گفت: متاسفانه این ذهنیت ایجاد شده که ژاپن درصدد احیای دریاچه ارومیه است در حالی که ۱ میلیون دلار در مقابل پانزده هزار میلیارد تومان (۵ میلیارد دلار) رقم قابل توجهی نیست.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 6 =