۱۴ هزار معتاد متجاهر در آذربایجان غربی شناسایی شد

۱۴ هزار معتاد متجاهر در آذربایجان غربی شناسایی شد

گروه خبر: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از شناسایی نزدیک ۱۴ هزار معتاد متجاهر در استان خبر داد.
سردار ناصر اصلانی در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد اظهارداشت: این معتادان پس از شناسایی برای ترک اعتیاد تحویل مراکز درمانی استان شده اند.
وی از کشف ۲۲ تن و ۹۱۱ کیلوگرم مواد مخدر در استان نیز خبر داد و افزود: در این ارستا ۹۶ باند بزرگ مواد مخدر متلاشی، ۸۵۰ سارق به همراه چهار هزار و ۴۵۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر شناسایی، دستگیر و تحویل مراکز قضایی شدند.
سردار اصلانی با اشاره به اینکه با اشاره به کاهش سن اعتیاد به ۱۴ سالگی و سنین نوجوانی عنوان کرد: در راستای پیشگیری و فرهنگ سازی در خصوص مضرات استفاده از مواد مخدر سال پذشته ۶۵۰ هزار نفر از اقشار مختلف آموزش_های لازم را فرا گرفته و امسال نیز آموزش ها تداوم خواهد داشت.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به برنامه های بزرگداشت سالروز جهانی مواد مخدر اشاره و عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه ها، دیدار با ائمه جمعه و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران وتجلیل از از ۱۰۴ خانواده شهید مواد مخدرآذربایجان غربی از مهمترین این برنامه_هاست.
سردار اصلانی از امحای پنج تن‌ انواع مواد مخدر در استان همزمان با بزرگداشت روز جهانی مواد مخدر خبر داد و گفت: راهپیمایی خانوادگی از جمله برنامه های اجرایی، تشکیل جلقات امدادی توسط اعضای هلال احمر و افتتاح مرکز مشاوره مقابله با مواد مخدر ، حضور در مزار شهدا از جمله دیگر برنامه های اجرایی در این هفته است.وی، خاطرنشان کرد: امروز ۹۰ درصد مردم نسبت به مواد مخدر ابراز نگرانی می‌کنند و مبارزه با مواد مخدر مسئله ای ساده نبوده و باید با فعالان رواج دهنده مواد مخدر برخورد شود و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی، شفاف سازی و حضور آحاد مردم نیازمند مقابله با این مسئله است.
سردار اصلانی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی استان و به تبع آن کشور در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اقدامات زیادی در طول سال انجام می دهد افزود: در این راستا بیش از سه هزار و ۵۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در بحث مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی شده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


3 × هشت =