- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۴شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

Posted By admin On مرداد ۱۷, ۱۴۰۰ @ ۱۲:۳۹ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، از ۱۷ شهرستان این استان، ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز بوده که بدترین شرایط طی ماه های اخیر در استان است.
به گزارش آراز آذربایجان ، علی‌ مصطفوی افزود: هم اینک شهرستان های ارومیه، خوی، چایپاره، شوط، سلماس، پلدشت و ماکو در شمال آذربایجان غربی و شاهین دژ، تکاب، میاندوآب، نقده، سردشت، مهاباد و بوکان در جنوب استان وضعیت قرمز کرونایی دارند.
وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و چالدران در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار کرد: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفرهای غیرضروری درشهرهای قرمز، زرد و نارنجی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.
مصطفوی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح پروتکل ها شاهد افزایش ابتلا به کرونای دلتا و دو رقمی شدن آمار فوتی‌ها در استان هستیم به نحوی که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی آذربایحان غربی ظرفیت پذیرش بیمار در برخی از مراکز درمانی تکمیل و در مابقی نیز مناسب نیست.
وی با یادآوری مسوولیت نظارتی دستگاه های متولی به ویژه فرمانداران برای اجرای دقیق محدودیت های ابلاغی تاکید کرد: تسریع در واکسیناسیون از طریق تشویق گروه های اعلامی و الزام به استفاده از ماسک و تأکید ویژه به عموم مردم برای رعایت کامل محدودیت های موجود در خصوص ورود و خروج به شهرهای قرمز و نارنجی، پرهیز جدی از سفرهای غیرضروری، اجتناب از حضور در مراکز مستعد ازدحام مثل بازارها و پاساژها جز در مواقع ضروری و محدودیت در هرگونه تجمع در هر نقطه تحت هر عنوان و به هر مناسبت از ضرورت های روزهای پیش رو است.
وی بیان کرد: امیدواریم تا با درک شرایط پرخطر موج پنجم شیوع کرونا از تشدید وضعیت پیشگیری کنیم. تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و نزدیک به پنج هزار نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.طبق برخی آمار، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی به کمتر از ۴۰ درصد رسیده که همین امر ، مهمترین عامل در شیوع بیشتر کروناست.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/14%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d9%88%d8%b6%d8%b9%d9%8a%d8%aa-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-%da%a9/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.