۱۳۱ هزار مددجو در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

۱۳۱ هزار مددجو در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

آراز آذربایجان- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: ۱۳۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد این استان که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند، در صندوق روستاییان و عشایر این اداره کل تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته اند.
نادر نانبخش افزود: ۵۴ هزار مددجوی باقیمانده نیز که ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند، تا پایان اردیبهشت سال جاری از دفترچه بیمه سلامت بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: هزینه صدور دفترچه برای هر مددجو ۳۰ هزار ریال است که توسط کمیته امداد پرداخت می شود و مددجویان هزینه ای از این بابت پرداخت نمی کنند.
وی ادامه داد: مددجویان شهری می توانند با مراجعه به ۵۸ دفتر پیشخوان طرف قرارداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.
وی بیان کرد: یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۸۵۳ نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری این استان با ۶۱ درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: تمامی افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت ۱۰ هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.
وی افزود: یک میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۹۷ نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری و همگانی، ۱۹۱ هزار و ۷۵۰ نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، ۲۷ هزار و ۳۸۲ نفر در صندوق بیمه ایرانیان و ۳۷ هزار و ۸۲۴ نفر در صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر یکهزار و ۲۶۰ پزشک و موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
وی بیان کرد: این موسسه ها شامل آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، مرکز فیزیوتراپی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی محدود، داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن است.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور راه اندازی شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
شماره تماس ۱۶۶۶ بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


2 − = هیچ