- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۳۰۰ میلیارد ریال جهت توسعه راههای آذربایجان غربی تخصیص یافت

Posted By admin On مرداد ۱۶, ۱۳۹۷ @ ۱۲:۱۳ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان-مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار جهت توسعه و بهسازی زیرساخت های حمل و نقل آذربایجان غربی تخصیص یافته که ۱٫۳ هزار میلیارد ریال آن مربوط به توسعه راه هاست.
«خیرالله خادمی» در حاشیه نشست با مسوولان و نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود یکهزار میلیارد ریال نیز برای بهسازی و نگهداری راه های این استان در سال جاری هزینه می شود.
خادمی با اشاره به اجرای طرح کریدور شمال به جنوب غربی کشور نیز گفت: امسال ۶۵۰ میلیارد ریال برای ادامه این طرح ملی در محدوده آذربایجان غربی تخصیص یافته که تاکنون بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال آن جذب شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز از محل اوراق مشارکت ۸۰۰ میلیارد ریال برای توسعه آزادراه های استان هزینه شده بود، اظهار داشت: امسال حدود یکهزار میلیارد ریال اعتبار از محل اسناد خزانه جهت توسعه و بهبود آزاد راه های این استان هزینه می شود.
آذربایجان غربی دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر انواع راه ها شامل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و عریض، راه فرعی معمولی بین شهری ۲ هزار کیلومتر، راه روستایی ۸۰۰ کیلومتر و راه های مرزی هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.
طرح ملی کریدور شمال له جنوب غربی از مرز بازرگان آغاز شده و با گذر از استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به بندر امام خمینی(ره) ختم می شود.
توسعه بخش حمل‌ و نقل ۲ نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد؛ اولین نقش و کارکرد آن اثر مستقیمی است که به عنوان یک فعالیت اقتصادی بر ایجاد اشتغال می‌گذارد و دومین کارکرد آن فراهم‌ کردن یکی از کلیدی ‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی برای رشد و توسعه اقتصادی سایر بخش‌های اقتصاد است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/1300-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84-%d8%ac%d9%87%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.