۱۳ کامیون از کمکهای مردمی ارومیه به سیل زدگان جنوب ارسال شد

۱۳ کامیون از کمکهای مردمی ارومیه به سیل زدگان جنوب ارسال شد

آرازآذربایجان- ۱۳ کامیون ۱۰ چرخ حامل کمک های مردمی از ارومیه با حضور محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان استانی به مناطق سیل زده جنوب کشور ارسال شد.
استاندار آذربایجان غربی روز چهارشنبه در حاشیه ارسال این کمک های مردمی، افزود: این کامیون های حامل اقلام مورد نیاز سیل زدگان که با همکاری مردم و سازماندهی شهرداری تهیه شده به لرستان، ایلام و خوزستان ارسال می شود.
محمدمهدی شهریاری ادامه داد: مردم این استان در مواقع بحرانی، نوع دوستی مثال زدنی با هموطنان خود دارند و در کمک به مردم سیل زده نیز این امر را به اثبات رساندند.
وی بیان کرد: ارگان های آذربایجان غربی نیز در کمک به سیل زدگان حضوری فعال داشتند و ما از این احساس دوستانه مردم و مسوولان استان تشکر و قدردانی می کنیم.
وی با اشاره به اینکه مردم سیل زده نگران مسائل پشتیبانی نباشند، اضافه کرد: دولت همراه با ملت برای کمک به سیل زدگان در تلاش است و در خصوص تامین اعتبار برای بازسازی مناطق سیل زده مشکلی وجود ندارد.
محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز گفت: امروز ۱۳۰ تن کمک مردمی در قالب ۱۳ کامیون شامل اقلام غذایی و کنسرو، اقلام گرمایشی و بهداشتی به مناطق سیل زده ارسال و ۲۹۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری شده از مردم نیز به سیل زدگان تحویل داده می شود.
سه شنبه /۱۳ فروردین/ اولین محموله کمک های امدادی آذربایجان غربی توسط سه دستگاه کامیون شامل چادر، پتو، چند تانکر آب و بسته های غذایی یک ماهه بارگیری و به ایلام ارسال شد.
همچنین محموله کمک های مردمی این استان شامل سه کامیون ۱۰ چرخ به ارزش یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بامداد روز /پنجشنبه ۱۵ فروردین/ به مناطق سیل زده لرستان ارسال شد.
محموله پنج تنی گوشت نیز روز پنجشنبه /۱۵ فروردین/ با همکاری قرارگاه حمزه سید الشهدا (س) و استانداری آذربایجان غربی به مناطق سیل زده ارسال شد.
اقلیت های دینی استان نیز روز جمعه /۱۶ فروردین/ یک کامیون شامل اقلام مختلف خوراکی و پتو، مواد بهداشتی، پوشک بچه، نوار بهداشتی، انواع مایع شوینده ظروف و لباس، انواع شامپو، دستمال کاغذی و ۲۰۰ جفت کفش بچگانه مورد نیاز سیل زدگان را به این مناطق ارسال کردند.
همچنین روز جمعه /۱۶ فروردین/ نیز با دستور استاندار آذربایجان غربی ۶ دستگاه کمپرسی ۱۰ چرخ، یک دستگاه کمپرسی ۶ چرخ، یک دستگاه لودر و یک دستگاه کشنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف آواربرداری و بازسازی مناطق سیل زده به این مناطق فرستاده شد.
ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز به همراه ۲۵ نفر نیروی انسانی ماهر روز شنبه /۱۷ فروردین/ در راستای کمک به سیل زدگان لرستان به این مناطق ارسال شد؛ این خودروها شامل ۲ دستگاه بلدوزر، ۲ دستگاه گریدر، سه دستگاه کامیون، ۲ دستگاه تانکر آب و سوخت، سه دستگاه وانت پیکاپ، یک دستگاه بیل مکانیکی، ۲ دستگاه تریلی و ۲ دستگاه لودر همراه با پنج دستگاه تریلی کمرشکن است.
تاکنون مردم نیکوکار آذربایجان غربی برای کمک به سیل ‌زدگان در نقاط مختلف کشور ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در اختیار این نهاد قرار داده اند؛ در حال حاضر ۹۳ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین مراکز نیکوکاری مساجد در این استان با هدف جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان فعالیت دارد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 18