- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۲ میلیون جوان مجرد ابرچالشی عظیم برای کشور است

Posted By admin On اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۲۴ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وجود ۱۲ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج بمب اتم و ابرچالشی بسیار بزرگ برای کشور محسوب می شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه ۱۲ میلیون جوان مجرد در سن ازدواج داریم که هنوز تمهیدات لازم برای اشتغال و ازدواج آنان اندیشیده نشده است، گفت: حضور این تعداد جوان بیکار و در سن ازدواج به مثابه بمب اتم و ابرچالشی بسیار بزرگ برای کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه تاخیر در ازدواج تاثیر زیادی در نرخ باروری و پیری جمعیت دارد، تصریح کرد: به طور حتم اگر ایران تا سال ۱۴۱۰با این روند پیش برود کشوری پیر محسوب خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برای کنترل آسیب های اجتماعی باید برای رفع علت ها چاره اندیشی کرد، تصریح کرد: آسیب های اجتماعی باید آسیب شناسی و سپس برنامه ریزی، استراتژی و سیاست گذاری راهبردی و متناسب با وضعیت جامعه برای مقابله با آنها در دستور کار قرار گیرد؛ البته به دلیل نبود سند ملی آمایش سرزمینی در کشور آسیب شناسی آسیب ها به سختی انجام می شود.
خضری از سیر صعودی آسیب های اجتماعی در کشور انتقاد کرد و گفت: متاسفانه به جای علت ها به معلول ها پرداخته شده بنابراین با افزایش روز افزون آسیب هایی مانند طلاق، سرقت، جرم وجنایت و اعتیاد در جامعه مواجه هستیم این در حالی است که تا زمانی که آسیب ها ریشه یابی و علت یابی نشوند هیچ توفیقی در مدیریت آسیب های اجتماعی به دست نخواهیم آورد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه نمی توان نسخه واحدی برای تمامی آسیب های اجتماعی به کار برد، تصریح کرد: بررسی آسیب ها باید متناسب با وضعیت تمامی مناطق کشور مورد توجه قرار گرفته تا بعد از علت یابی بتوان آنها را درمان کرد.
*تنها ۳۰ درصد برنامه های توسعه ای کشور محقق شده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی را نیازمند برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت دانست و افزود: متاسفانه این برنامه ها تنها بر روی کاغذ وجود داشته و هیچ وقت عملیاتی نمی شوند که در همین راستا نیز تنها ۳۰ درصد برنامه های توسعه ای کشور محقق شده زیرا هیچ گونه بسترسازی برای اجرای برنامه ها وجود ندارد.
*وجود ۷ و نیم میلیون بیکار در کشور
وی با انتقاد از وجود ۷ و نیم میلیون بیکار در کشور، گفت: متاسفانه در کشور حتی افرادی که دو ساعت کار می کنند جزو شاغلین محسوب می شوند بنابراین آمار دقیقی از بیکاران وجود ندارد.
*حدود یک چهارم کشور حاشیه نشین هستند
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه ۱۵ تا ۱۷ هزار حاشیه نشین در کشور وجود دارد، ادامه داد: متاسفانه حدود یک چهارم کشور حاشیه نشین هستند و زاییده و حاصل بیکاری و فقر است.
*۳ مورد از هر ۵ ازدواج به طلاق می انجامد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه از هر ۵ ازدواج ۳ موردبه طلاق می انجامد، تصریح کرد: این در حالی است که ازدواج ها در کشور در حال کاهش است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/12-%d9%85%d9%8a%d9%84%d9%8a%d9%88%d9%86-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%ac%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%da%86%d8%a7%d9%84%d8%b4%d9%8a-%d8%b9%d8%b8%d9%8a%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%da%a9/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.