- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۱۱۰ واحد آلاینده در سطح آذربایجان غربی وجود دارد

Posted By admin On دی ۸, ۱۳۹۲ @ ۷:۵۶ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۱۱۰ واحد آلاینده در سطح این استان وجود دارد که نقش مهمی در آلودگی های زیست محیطی دارند.
حسن عباس نژاد در گفت و گوی اختصاصی افزود: همه ساله برای کنترل واحدهای آلاینده لیستی از صنایع آلاینده استان طبق مقررات تهیه می شود که در سال جاری حدود ۱۱۰ واحد آلاینده در این لیست جای گرفته اند.
وی اظهار کرد: برای تمامی این واحدها اخطاریه های لازم صادر شده است که برخی از آنها به دلیل عدم توجه به این اخطاریه ها در آستانه تعطیلی قرار گرفته و در صورت تداوم بی توجهی از طریق دستگاه قضایی تعطیل می شوند.
عباس نژاد با بیان اینکه اقدامات لازم توسط این اداره کل در راستای کنترل و کاهش آلودگی آب، هوا و پسماند توسط واحدهای صنعتی انجام می شود گفت: برای رسیدن به این منظور واحدهای صنعتی باید هر سه ماه یکبار گزارش خوداظهاری در پایش آلودگی را از طریق آزمایشگاههای معتمد سازمان به اداره حفاظت محیط زیست استان ارائه کرده و میزان آلایندگی خود را در این خوداظهاری ارائه دهند.
وی افزود: شماری از واحدهای صنعتی آلاینده نیز به صورت آنلاین مورد پایش قرار می گیرند تا خروجی های آنان توسط مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست مورد کنترل قرار گیرد. عباس نژاد با اشاره به بازدید مستمر کارشناسان این اداره کل از واحدهای صنعتی گفت: کارشناسان حفاظت محیط زیست استان با حضور در واحدهای صنعتی برای پایش آنها اقدام کرده و میزان آلایندگی آن را مورد بررسی و شناسایی قرار می دهند و چنانچه این واحدها استانداردهای لازم را در این آزمایش ها کسب نکنند مشمول برخی عوارض آلایندگی شده و اگر با توجه به اخطاری که به آنها داده می شود نسبت به رفع آلودگی اقدام نکنند تعطیل می شوند.
وی بر لزوم حرکت واحدهای تولیدی و صنعتی استان جهت دستیابی به استانداردهای زیست محیطی تاکید کرد و یادآور شد: تداوم حرکت صنایع با توجه به آلودگی های زیست محیطی و برای جلوگیری از بروز بحران جهت نیل به استانداردهای بین المللی تعیین شده ضروری است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/110-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d8%a2%d9%84%d8%a7%d9%8a%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%b7%d8%ad-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%d9%8a-%d9%88%d8%ac/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.