سرپرست سازمان صنعت و معدن استان:

۱۰۳ هزار واحد صنفی دارای پروانه در آذربایجان غربی وجود دارد

۱۰۳ هزار واحد صنفی دارای پروانه در آذربایجان غربی وجود دارد

گروه خبر: سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد صنفی دارای پروانه در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد ۲۵ هزار واحد صنفی در شهرستان ارومیه فعالیت دارد.
به گزارش آراز اذربایجان ،محمد دهقان در مراسم افتتاح واحد صنفی تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری به مناسبت گرامیدالشت روز اصناف، اظهار داشت: بنگاه های کوچک صنفی تولیدی یکی از مولدهای اشتغال هستند که با سرمایه کم وخصوص راه اندازی می شوند و سهم بسزایی در کاهش بیکاری دارند.
دهقان با بیان اینکه این واحد تولیدی صنفی در مساحت ۲۳۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری رسید، افزود: با راه‌اندازی این واحد صنفی برای ۱۴ نفر اشتغالزایی شده است.
سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد: این واحد صنفی در زمینه تولید مواد پروتئینی با مواد گوشتی و طبیعی تولید داخل فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد، گفت: ۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد صنفی دارای پروانه در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد ۲۵ هزار واحد صنفی در شهرستان ارومیه فعالیت دارد.
دهقان ادامه داد: ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند که از ابتدای امسال ۱۹ انتخابات در اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی برگزار شده است.
وی با اشاره به فعالیت کسب و کارهای مجازی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۹۰۵ واحد دارای نماد در این استان وجود دارد که ۴۰۲ واحد از این تعداد معتبر است.
وی با بیان اینکه ۲۳ مجتمع صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است، ادامه داد: ۲ هزار و ۳۴۶ واحد صنفی در این مجتمع‌ها فعالیت می‌کند.
سرپرست سازمان صنعت و معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طرح راه‌اندازی ۱۹ مجتمع صنفی جدید نیز در این استان در دست مطالعه است که با راه‌اندازی آنها ۲ هزار و ۸۹۷ واحد صنفی جدید راه‌اندازی می‌شود.
دهقان با اشاره به پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنفی افزود: ۲۶۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۵۰ واحد صنفی متقاضی طی یک سال گذشته پرداخت شده است.
رئیس اتاق اصناف استان، عسکر طاهری پور نیز در این مراسم اظهار داشت: دولت به اصناف باور داشته باشد و واحدهای صنفی در تمام ابعاد به ویژه در عرصه اقتصادی بسیار می توانند نقش آفرین باشند.وی با بیان اینکه نگرش ها به واحدهای صنفی باید به صورت حمایتی باشد، ادامه داد: از دستگاه های اجرایی از جمله تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بهداشت و… درخواست حمایت از واحدهای صنفی را داریم.رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این واحد با حجم سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۴ نفر مورد بهره برداری قرار می_گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


2 + هشت =