۱۰۰۰ میلیارد ریال برای ساخت جاده تکاب – زنجان هزینه می شود

۱۰۰۰ میلیارد ریال برای ساخت جاده تکاب – زنجان هزینه می شود

آرازآذربایجان- نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان گسترش، نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برای ساخت و توسعه جاده تکاب- دندی -زنجان، یکهزار میلیارد ریال هزینه می کند.
همایون هاشمی عصر روز شنبه در نشست سرمایه گذاری شهرستان تکاب افزود: وضع جاده های تکاب مناسب نبوده و به توجه و تحصیص اعتبار ویژه نیاز دارد.
وی با بیان اینکه با توسعه و بهبود وضع جاده های تکاب زمینه سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم می شود، ادامه داد: با ساخت و بهبود راه دسترسی در محور تکاب- دندی -زنجان این محور به جاده اصلی درجه یک تبدیل می شود و طول سفر نیم ساعت کاهش می یابد.
وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت ها و منابع معدنی تکاب بیان کرد: طرح ساخت نخستین منطقه ویژه اقتصادی کشور با رویکرد معادن طلا و سنگ در شهرستان تکاب تهیه شده و در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و پس از تصویب به دولت ارائه خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این نشست، معادن طلا، سنگ و فرش دستباف را سه محور توسعه اقتصادی تکاب برشمرد و گفت: به زودی یک واحد سنگ بری بزرگ با مشارکت بخش خصوصی در این شهرستان راه اندازی می شود.
جعفر صادق اسکندری افزود: برند شهر تکاب در حوزه طلا نیز به زودی به ثبت خواهد رسید.
وی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور تکمیل و بهره برداری از طرح های تولیدی و اقتصادی دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، امسال تسهیلات حمایتی مناسبی پرداخت می کند.
فرماندار شهرستان تکاب نیز در این نشست با اشاره به توانمندی های این شهرستان در بخش های مختلف گفت: زمینه های سرمایه گذاری برای ایجاد، تولید و اشتغال در تکاب متنوع و منحصر بفرد است.
علی مکرمی افزود: ظرفیت های تکاب در بخش های گردشگری، معادن طلا و سنگ، فرش، صنایع دستی و خوشنویسی و هنرهای تجسمی زمینه های مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد تولید و اشتغال است.
وی بیان کرد: مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و ده ها اثر طبیعی و تاریخی، هنر صنعت فرش دستباف، ۲ معدن غنی طلا و معادن متعدد سنگ و طبیعت بکر بسترهایی برای سرمایه گذاری در تکاب است.
وی ادامه داد: زمینه های سرمایه گذاری شهرستان تکاب در ۱۴محور تدوین شده و علاوه بر سند توسعه شهرستان، در قالب پنجره سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.
وی گفت: ایجاد و توسعه صنایع پایین دستی طلا و سنگ و نمایشگاه دائمی فرش دستباف از مهمترین محورهای سرمایه گذاری در تکاب به شمار می رود.
فرماندار تکاب با اشاره به وضع زیرساخت های این شهرستان نیز اضافه کرد: وضع نامناسب جاده ها، شاه بیت مشکلات این شهرستان است و با پیگیری های انجام شده اکنون عملیات زیرسازی و بهسازی محورهای تکاب- دندی و تکاب- شاهین دژ در حال اجراست.
مکرمی افزود: تخصیص ۱۵ درصد از درآمدهای حقوق دولتی فعالیت های معدنی به شهرستان تکاب می تواند در توسعه زیرساخت های این شهرستان موثر واقع شود.
امام جمعه تکاب نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی استان آذربایجان غربی در زمینه تخصیص بودجه و اعتبارات دولتی به شهرستان تکاب توجه ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام عیسی برادری افزود: در چند سال گذشته به دلیل توسعه نیافتگی شهرستان و معضل بیکاری، مهاجرت گسترده به شهرهای دیگر صورت گرفته است.
وی بیان کرد: امیدواریم با توجه ویژه دولت به شهرستان تکاب زمینه امیدواری مردم و مهاجرت معکوس و توسعه شهرستان محقق شود.
در چند سال اخیر معادن و کارخانه های طلا و صنعت گردشگری و صنایع دستی به عنوان محورهای توسعه و سرمایه گذاری شهرستان تکاب مطرح شده است.
شهرستان تکاب دارای ۲ معدن بزرگ طلا در مناطق ‘زرشوران’ و ‘آقدره’ با ذخیره بیش از ۱۰۰ تن طلا است.
شهرستان تکاب با ۸۰ هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سالهاست از مشکلات و کمبودهای عمده در بخش های مختلف از جمله راه های دسترسی نامناسب رنج می برد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 3 =