رئيس سازمان صنعت و معدن استان :

۱۰ هزار فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

۱۰ هزار فرصت شغلی در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

گروه خبر:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: در صورتیکه ۴۰۰ واحد تولیدی راکد استان راه‌اندازی شود برای ۱۰ هزار نفر زمینه اشتغال‌زایی فراهم می‌شود.
جعفرصادق اسکندری در پنجمین جلسه کمیته اجتماعی و اقتصادی ستاد ساماندهی امور جوانان و بررسی فرصت‌های اشتغال جوانان براساس قابلیت‌های استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: هم اکنون از ۴۰۰ واحد تولیدی راکد استان ۸۰ واحد راه‌اندازی شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: از محل راه‌اندازی ۸۰واحد تولیدی نیز برای دو هزار نفر زمینه اشتغال‌زایی ایجاد شده و امید است با راه‌اندازی سایر واحدهای تولیدی راکد، تعداد بیکاران استان کاهش یابد.
وی تصریح کرد: تا پایان امسال باید ۲۵۰ طرح صنعتی در استان آذربایجان‌غربی به مرحله بهره‌برداری برسد که از این تعداد ۹۰ طرح به بهره‌برداری رسیده و برای دو هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.
اسکندری بیان کرد: در صورتیکه ۴۰۰ واحد تولیدی راکد استان راه‌اندازی شود برای ۱۰ هزار نفر زمینه اشتغال‌زایی فراهم می‌شود در حالی که در سال‌های گذشته ۱۸ هزار فرصت شغلی در واحدهای تولیدی استان از بین رفته است.
وی با تاکید بر اینکه مشاغل خانگی دارای کمترین سرمایه‌گذاری و بیشترین اشتغال و بازدهی و ارزش افزوده است گفت: در این زمینه فرش دستباف یکی از شغل‌های مولد و پایدار است که می‌تواند در استان احیاء شود.
اسکندری با اشاره به مشکلات فرشبافان استان اظهار داشت: متاسفانه فرشبافان آذربایجان‌غربی با معضل بیمه تامین اجتماعی مواجه هستند و در این باره ۷۰ هزار نفر در استان بافنده بوده که ۲۲ هزار نفر از آنها بیمه شده فعال هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشاغلی مانند سنگ‌تراشی و سنگ‌های تزئینی در استان راه‌اندازی می‌شود افزود: برای راه‌اندازی چنین مشاغلی برخلاف بخش صنعت که نیازمند ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه اولیه است، تنها ۱۰ میلیون تومان لازم است. همچنین مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه تنها ۲۲ درصد بیکاران آذربایجان‌غربی به دفاتر کاریابی مراجعه می‌کنند. احمد نقی‌زاده اظهار داشت: تا مهر امسال یک هزار و ۶۱ بیمه شده اجباری در استان وجود داشته است.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی گفت: از سال ۹۱ تا امسال نیز برای ۱۲ هزار و ۹۰ نفر بیکار زمینه اشتغال‌زایی فراهم و به‌کار گمارده شده‌اند.
وی تصریح کرد: تاکنون به ازای ۶۰ درصد اشتغال پایدار در استان آذربایجان‌غربی ۴۰ درصد اشتغال ناپایدار ایجاد شده و در سال گذشته نیز برای ۱۸ هزار نفر زمینه اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
نقی‌زاده با اشاره به آمار متقاضیان شغل در کاریابی‌های استان افزود: در هشت ماهه امسال ۹ هزار و ۹۲۶ نفر در مراکز کاریابی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار هزار و ۱۹ نفر و معادل ۴۴٫۵ درصد به کارگیری شده و پنج هزار و ۹۰۷ نفر نیز تحصیل کرده در تمامی مقاطع تحصیلی منتظر شغل هستند.
وی با اشاره به آمار متقاضیان شغل مقطع تحصیلی دیپلم به بالاتر بیان کرد: در این رابطه چهار هزار و ۴۸۱ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد دو هزار و ۷۱۳ نفر به کارگمارده شده و یک هزار و ۷۶۸ نیز و معادل ۶۰ درصد آنها منتظر شغل هستند.نقی‌زاده افزود: هم‌اکنون تعداد فارغ التحصیلان فعال استان ۱۷۰ هزار و ۶۸۰ نفر و افراد غیرفعال نیز ۱۷۳ هزار و ۷۰۹ نفر نیز اعم از دانشجو و یا سرباز هستند.مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی با ابراز تأسف از اینکه نرخ بیکاری در میان تحصیل‌کردگان استان از میانگین کشوری بالاتر است اظهار داشت: در این باره نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان کشور ۱۸٫۵ و در استان آذربایجان‌غربی ۲۰٫۴ است.وی با اشاره به نحوه جستجوی کار در استان در سال گذشته افزود: در سال ۹۳ به تعداد ۳۵٫۶ درصد افراد بیکار توسط دوستان و آشنایان به مطالبه کار اقدام کرده و تنها ۲۲ درصد افراد جویای کار به دفاتر کاریابی مراجعه کرده‌اند بنابراین باید آمار ثبت نام در مراکز کاریابی افزایش یابد تا آمایش نیروی کار و هدایت آنها به شکل مطلوبی انجام شود.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز گفت: هم‌اکنون ?? هزار نفر فرشباف زیرپوشش کمیته امداد در آذربایجان‌غربی فعال هستند. جلال حسین‌زاده اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۲ هزار نفر فرشباف تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان‌غربی فعال بوده و با مشکلاتی دست به گریبان هستند.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان‌غربی گفت: در هشت ماهه امسال ۱۲۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال فرزندان مددجوی زیر ۳۰ سال استان هزینه شده است.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ،حسین‌زاده تصریح کرد: در چهار سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ نفر بیمه تامین اجتماعی شده و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ۲۷ درصد بیمه را پرداخت کرده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۶:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


6 + = پانزده