رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خبرداد

۹۸ واحد صنعتی در آذربایجان غربی وارد چرخه تولید شدند

۹۸ واحد صنعتی در آذربایجان غربی وارد چرخه تولید شدند

آراز آذربایجان/آذربایجان غربی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال سرمایه گذاری انجام شده در حوزه صنعتی استان بیش از ۸۷ درصد افزایش یافته است.
غلامرضا بابایی در گفت وگو افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ۱۰۵۷ فقره جواز تأسیس و توسعه برای واحدهای صنعتی در استان با حجم سرمایه گذاری بیش از ۸۹ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال صادر شده است که با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۰ هزار و ۵۳۲ نفر بصورت مستقیم فراهم خواهد شد.
بابایی خاطرنشان کرد: عملکرد سرمایه گذاری در بخش صنعتی استان نسبت به ۶ ماهه سال گذشته از لحاظ صدور جواز تأسیس و توسعه بیش از ۴۰ درصد، از لحاظ حجم سرمایه گذاری بیش از ۸۷ درصد و از لحاظ ایجاد زمینه اشتغال بیش از ۴۶ درصد افزایش داشته است.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تصریح کرد: طی مدت زمان یاد شده در استان ۹۸ واحد صنعتی با دریافت پروانه بهره برداری به چرخه تولید وارد شده اند که جهت راه اندازی و بهره برداری از این واحدها بیش از ۲۳ هزار و ۹۰۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و زمینه اشتغال را برای یک هزار و ۶۹۹ نفر به صورت مستقیم فراهم ساخته اند.
بابایی عنوان کرد: بهره برداری از واحدهای صنعتی استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد صدور پروانه بهره برداری بیش از ۱۲ درصد، از لحاظ حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۶۱ درصد و از لحاظ ایجاد اشتغال مستقیم بیش از ۲۴ درصد افزایش یافته است.
رییس سازمان صمت استان تأکید کرد: آذربایجان غربی با توجه به شرایط جغرافیایی که دارد و هم مرزی با کشورهای اروپایی و وجود پایانه های مرزی و دسترسی آسان به بازارهای بالقوه اوراسیا و حتی کشورهای همسایه و همچنین برخورداری از بزرگترین منطقه آزاد تجاری کشور برای انجام واردات آسان مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدها مناسبترین و بهترین موقعیت سرمایه گذاری را دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار × = 36