۹۲۰۰ناوگان مسافری از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند

۹۲۰۰ناوگان مسافری از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند

آرازآذربایجان- – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه سالجاری ۹۲۰۰ ناوگان مسافری از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند.
ارسلان شکری اظهارداشت: پایانه مرزی بازرگان با چهار هزار و ۹۰۰ ناوگان مسافری بیشترین عملکرد را در بین سایر پایانه ها دارد.
وی با بیان اینکه در این مدت ۱۶۷ هزار ناوگان کالا از پایانه های مرزی استان تردد کرده اند افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۶ هزار دستگاه ناوگان کالا به پایانه های مرزی استان وارد و در حدود ۸۱ هزار دستگاه ناوگان کالا هم از پایانه های مرزی استان خارج شده اند.
شکری گفت: پایانه مرزی بازرگان با ۱۲۶ هزار تردد بیشترین ناوگان را در بین پایانه های مرزی استان به خود اختصاص داده و پایانه مرزی تمرچین با ۲۸ هزار تردد به همراه پلدشت با هشت هزار تردد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در بین پایانه های مرزی استان تردد ناوگان کالای ورودی نیز متعلق به پایانه مرزی بازرگان با ۷۰ هزار تردد و در خروج از کشور نیز بازرگان با ۵۶ هزار تردد است.
شکری افزود: همچین پروژه های عمرانی تکمیل پایانه مرزی بازرگان با اعتبار ۱۵۷ میلیارد ریال و پیشرفت ریالی حدود ۷۴ درصد در حال اجرا بوده که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی حدود ۸۲ درصد برخوردار است.
پایانه مرزی بازرگان یکی از مهمترین و قدیمی ترین پایانه های مرزی زمینی کشور است و اکثر مسافرتهای زمینی به کشور ترکیه و کشورهای اروپایی از این پایانه انجام می گیرد.
آذربایجان غربی با ۵ پایانه مرزی سهم ۲۳ درصدی از کل پایانه های مرزی کشور را داراست.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


2 × = هجده