مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی:

۹۰ درصد هزینه IVF در مراکز طرف قرارداد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود

۹۰ درصد هزینه IVF در مراکز طرف قرارداد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود

آرازآذربایجان؛ مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه IVF یکی از درمان های ناباروری در مردان و زنان است، گفت: ۲ مرکز از این نوع در استان با بیمه قرارداد داشته و ۹۰ درصد هزینه ها در این مراکز توسط بیمه پرداخت می شود.
دکتر فریده جعفری افزود: طبق قانون نهادهای مسوول در حوزه بهداشت و بیمه موظف هستند که اقدامات لازم را برای برخورداری همه زوج هایی که با وجود اقدام به بارداری به مدت یک سال یا بیشتر، صاحب فرزند نشده اند، از برنامه های معاینه، بیماریابی، تشخیص علت ناباروری و درمان آن تحت پوشش کامل بیمه های پایه، بدون محدودیت زمان و دفعات مورد نیاز به تشخیص پزشک معالج درآورند که این امر در استان صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: این اقدامات در استان اجرایی شده و برای اجرای دقیق این قانون و همچنین توجه به توسعه خدمت رسانی به این زوج ها، برنامه ریزی های لازم در دست انجام است.
معاون بهداشتی و دبیر قرارگاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اهمیت نیروی انسانی گفت: طبق آمارهای مجامع بین‌المللی، ایران سریع‌ترین افت نرخ رشد جمعیت را دارد و طی ۲۰ سال آینده، کشور ما جزء پیرترین کشورهای جهان خواهد بود و در ۴۵ سال گذشته کشور ما ۱۰ سال پیرتر شده است.
دکتر احسان ریخته گر اضافه کرد: پنجره جمعیتی که به عنوان یک فرصت و امتیاز در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری قلمداد می شود، از سال ۱۳۸۵ در ایران باز شده و در سال ۱۴۲۵ بسته خواهد شد و اگر از این فرصت استفاده نشود، از کل توان جامعه برای نگهداری سالمندان استفاده خواهد شد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه هنوز پنجره جمعیتی در کشورمان باز است و در صورت برنامه ریزی و اقدام مناسب می‌توان از فرصت چندساله باز بودن پنجره جمعیتی استفاده کرد و مانع از سقوط کشور به سیاه‌چاله جمعیتی شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: سیاستهای جمعیتی از سال ۹۳ و در ۱۴ بند به دستگاههای مرتبط ابلاغ شد ولی برای ایجاد بالندگی در جمعیت نیاز به تغییر نگاه مسوولانه به مساله جمعیت داریم و همکاری همه نهادهای مرتبط ضروری به نظر می رسد.
در این جلسه در خصوص توسعه خدمت رسانی به خانواده ها برای جلوگیری از رشد سالمندی جمعیت تاکید شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 18