۹۰۰ نفر در بخش راهداری زمستانی آذربایجان‌ غربی آماده خدمت‌رسانی هستند

۹۰۰ نفر در بخش راهداری زمستانی آذربایجان‌ غربی آماده خدمت‌رسانی هستند

آراز آذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی گفت: در طرح زمستانی امسال ۹۰۰ نفر نیروی راهداری در گردنه ها، محورها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده‌اند.
ارسلان شکری یه، با اشاره به آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای فصل زمستان و به ویژه بارندگی‌های پیش‌رو اظهار داشت: آذربایجان‌ غربی منطقه‌ای سردسیر است که دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر شبکه راه‌ و سه هزار روستا و پنج پایانه مرزی بوده و نگهداری از شبکه راه‌های استان بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است.
وی با بیان اینکه در طرح زمستانی امسال ۹۰۰ نفر نیروی راهداری در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان مستقر شده‌اند، افزود: اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان در اجرای طرح راهداری زمستانی از ظرفیت پلیس‌راه، اورژانس، هلال‌احمر، مدیریت بحران و راه و شهرسازی استفاده می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا بیش از ۵۰۰ دستگاه سبک، سنگین و نیمه سنگین جهت انجام عملیات برف روبی در راه‌های استان به صورت آماده‌باش است.
وی از وجود ۶۸ راهدار خانه ثابت و سیار شامل ۳۲ راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار در جاده‌های استان خبر داد و افزود: راهداری زمستانی از آبان ماه امسال با صورت موقت در راهدارخانه‌ها حضور داشتند که در حال حاضر به صورت ثابت و شبانه‌روز فعالیت دارند.
شکری از تهیه ۴۵ هزار تن شن و نمک برای جاده‌های استان هم خبر داد و عنوان کرد: نیروهای راهداری برای بازگشایی نقاط برف گیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پای کار هستند.
وی تاکید کرد: از مردم و مسافران درخواست می‌شود با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان قبل از سفر حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
به گزارش تسنیم آذربایجان‌ غربی یکی از استان‌های فعال در حوزه ناوگان درون استانی، برون استانی و بین‌المللی است و با وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور، جایگاه این استان در حوزه حمل و نقل بسیار ویژه است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


× 9 = هشتاد یک