۸.۶ تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شد

۸.۶ تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شد

آراز آذربایجان- جانشین فرمانده ناجا از کشف حدود هشت تن و ۶۰۰ گرم مواد مخدر در آذربایجان‌غربی خبر داد.
سردار سرتیپ ایوب سلیمانی چهارشنبه شب در گفتگو با خبرنگاران در خصوص جزییات کشف این مواد مخدر اظهارداشت:مواد مخدر کشف شده از سوی قاچاقچیان که با تانکر گاز از مرکز کشور به آذربایجان‌غربی منتقل شده بود به وسیله پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد:پلیس مواد مخدر توانستند در بازرسی از این تانکر حامل گاز، سه و نیم تن مرفین و پنج تن و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کنند که در این رابطه ۹ نفر از فاچاقچیان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه روز گذشته ۲۰ کیلوگرم هروئین همراه با بیش از ۱۳۰ قبضه اسلحه از قاچاقچیان در ارومیه کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: علاوه بر آنریال بعد از ظهر امروز با تلاش و مجاهدت‌های نیروی انتظامی ۱۷۵ کیلوگرم تریاک، هشت کیلوگرم شیشه و هشت کیلوگرم کوکائین از قاچاقچیان در ارومیه کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به اینکه کشف مواد مخدر در آذربایجان‌غربی از رشد ۱۲۳ درصدی برخوردار بوده است، تصریح کرد: کشف این مقادیر مواد مخدر در این استان مرهون تلاش‌ و مجاهدت‌های بی‌دریغ نیروهای انتظامی و نظانی بوده که باعث کسب موفقیت‌های بسیار زیادی در این زمینه شده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد کشفیات دنیا توسط کشور ایران انجام می‌شود، اذعان کرد: کشور ایران به دلیل همسایگی با افغانستان قربانی مسیر ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی است که نیروهای نظامی و انتظامی با تلاش و مجاهدت‌های خود با قاچاق مواد مخدر و ترانزیت آن به اروپا، مبارزه کردند و جوانان بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر در مرزهای کشور به شهادت رسیدند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون گمرکات بسیاری در داخل کشور وجود دارد که پیش‌بینی کردیم تا پایان سال ۱۳ گمرک را به تجهیزات پلیسی مجهز کنیم و پلیس گمرک در آنها مستقر شود که نخستین پلیس گمرک کشور در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس کار خود را آغاز کرده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


8 + شش =