۸ روستای آذربایجان‌غربی برق‌دار می‌شوند

۸ روستای آذربایجان‌غربی برق‌دار می‌شوند

آراز آذربایجان – مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان غربی گفت: امروز طرح برق رسانی به هشت روستای آذربایجان غربی به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
اکبر حسن‌بکلو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و روستاهایی که جدیداً تعداد خانوار آنها به بالای ۱۰ خانوار برسد یا برای زمینه سازی مهاجرت معکوس روستاهای زیر ۱۰ خانوار نیز برق رسانی می‌شوند.
وی افزود: با بهره برداری از این ۸ طرح برق رسانی به روستاهای آذربایجان‌غربی ۹۵ خانوار از نعمت برق برخوردار می‌شوند و برای اتمام این طرح‌ها بیش از ۱۶ هزار متر شبکه ۲۰ کیلو ولت هوایی، ۲ هزار و ۱۸۰ متر شبکه توزیع فشار ضعیف و ۸ دستگاه پست هوایی با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال، احداث شده است.
حسن بکلو خاطر نشان کرد: طرح‌های افتتاح شده برق رسانی روستایی آذربایجان‌غربی از شمال تا جنوب این استان پراکنده شده و شامل روستای قزقاپان ترک در فاصله ۸ کیلو متری شهر تکاب، روستای قزلجه علیا در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر مهاباد، روستای نوروزلو در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر شاهین دژ واقع شده و روستاهای میدان با و کانی اسپان با از توابع سردشت، در جنوب آذربایجان‌غربی می‌شود.
وی ادامه داد: روستاهای آرتا کندی با و روستای آق تپراق از توابع خوی و روستای قوری ناو در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر چالدران شمال غربی‌ترین شهرستان ایران نیز جزو طرح‌های افتتاحی سی و چهارمین هفته از پویش هر هفته الف – ب ایران هستند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۸ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 8 =