۸۹ درصد دام های آذربایجان غربی هویت گذاری شدند

۸۹ درصد دام های آذربایجان غربی هویت گذاری شدند

آراز آذربایجان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به طور میانگین ۸۹ درصد دام های دامداران استان پلاک کوبی و هویت گذاری با هدف جلوگیری از قاچاق دام شدند.
اکبر کرامتی اظهار کرد: طرح هویت گذاری دام‌ها از سال ۹۷ آغازشده بود که از پیشرفت چندان خوبی برخوردار نبود و به دلیل اینکه از اواسط سال ۹۹ تحویل نهاده به دامدار منوط به پلاک کوبی شد، شاهد مشارکت دامداران و پیشرفت زیادی در امر پلاک کوبی دام‌ها بودیم.
وی ضمن تقدیر از مجریان طرح پلاک کوبی و معاونت بهبود تولید دامی سازمان، به رتبه سوم استان در کشور در این زمینه اشاره و تاکید کرد: تا پایان شهریور باید کل دام‌های استان هویت گذاری شوند.
کرامتی با مقایسه جمعیت دامی استان با آمار پلاک کوبی، اظهار کرد: در بخش گوسفند و بره ۹۹ درصد و در گاو های استان ۸۰ درصد پلاک کوبی شده‌اند.
وی با اعلام امار پلاک کوبی اتحادیه‌ها گفت: بیشترین آمار پلاک کوبی شده در استان متعلق به اتحادیه‌های دام و طیور و کمترین آن به صندوق بیمه کشاورزی است و میانگین کل پلاک کوبی استان را ۸۹ درصد اعلام کردند.
کرامتی اظهار کرد: پلاک ۱۵ رقمی به عنوان کد ملی و شناسنامه دام محسوب می‌شود و تمامی هزینه‌های پلاک زنی به عهده دامدار است و دامی که پلاک زده می‌شود، باید اطلاعات آن در سامانه هویت وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود.
هم اکنون طبق آمار موجود ۴میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


شش × 8 =