۸۵ درصد حجاج آذربایجان‌غربی واکسن مورد قبول تزریق کرده‌اند

۸۵ درصد حجاج آذربایجان‌غربی واکسن مورد قبول تزریق کرده‌اند

آراز آذربایجان، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۸۵ درصد حجاج اعزامی از این استان به سرزمین وحی طی سال جاری، واکسن‌های کرونا مورد قبول کشور عربستان سعودی را تزریق کرده‌اند.
دکتر احسان ریخته گر ر جلسه قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا افزود: از آذربایجان غربی، یک هزار و ۵۰ نفر برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که از این تعداد، نزدیک به ۹۰۰ نفر واکسن مورد تایید زده‌اند.
وی اضافه کرد: واکسن مورد قبول و تایید کشور عربستان سعودی برای حضور حجاج در مناسک حج امسال، اسپوتنیک، آسترازنکا و سینوفارم است.
ریخته گر ادامه داد: امیدواریم در روزهای آتی نیز افراد اعزامی، از این واکسن‌ها تزریق کنند تا زمینه حضور آنان در حج امسال فراهم شود.
دبیر قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با وجود کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان، همچنان واکسیناسیون برای تمامی مردم بویژه کادر درمان امری ضروری است.
سیدجلیل موسوی اظهار کرد: متاسفانه میزان استقبال از واکسیناسیون به شدت کاهش یافته است.
وی افزود: وضعیت کنترل بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی رضایت بخش بوده و عمده موارد بستری در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب است.
موسوی تاکید کرد: البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای تداوم روند نزولی در آذربایجان غربی همچنان ضروری است که امیدواریم مردم به این امر اهتمام داشته باشند.
ایام حج امسال از اوایل تیرماه آغاز می‌شود و قرار است حدود ۴۰ هزار نفر از ایران به سرزمین وحی مشرف شوند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


9 − = پنج