- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی بیمه رایگان هستند

Posted By admin On خرداد ۲۳, ۱۳۹۸ @ ۱۲:۵۹ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان-مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان شامل ۸۵ درصد، تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند.
به گزارش آراز آذربایجان، نادر نانبخش با حضور در دفتر روزنامه آرازآذربایجان و نشریه های عصرآذربایجان و امانت و پایگاه خبری آرازخبر به اهمیت و جایگاه بیمه سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: گردش مالی بیمه سلامت استان سالیانه به طور متوسط ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده که این گردش مالی چشمگیر وظیفه بیمه سلامت را سنگین تر و خطیر تر می کند.
وی با اعلام اینکه بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت استان بوده، اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان حدود دو میلیون نفر می باشد که خدمات مورد نیاز خود را از موسسات طرف قرارداد دریافت می‌کنند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی تصریح کرد: بیشترین جمعیت بیمه‌شده شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مربوط به دو صندوق روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بیمه همگانی بوده که ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش را شامل می شود که به صورت رایگان بیمه شده اند.
وی با بیان اینکه درآمد بیمه سلامت استان صرف هزینه های درمان جمعیت تحت پوشش می شود، یادآور شد: درآمدهای بیمه سلامت استان ۱۰ تا ۱۲ درصد هزینه های درمان جمعیت تحت پوشش را شامل می شود و بالغ بر ۹۰ درصد هزینه ها توسط دولت تامین می گردد.
نانبخش با بیان اینکه پنج بیماری تالاسمی، دیالیز، هموفیلی، پیوند کلیه و ام اس تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ابراز داشت: تعداد بیماران خاص اداره کل بیمه سلامت استان تا کنون حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر شامل یک درصد جمعیت تحت پوشش بوده که ۷ درصد هزینه های بیمه سلامت استان صرف این گروه می شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b8%db%b5-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af-%d8%ac%d9%85%d8%b9%db%8c%d8%aa-%d8%aa%d8%ad%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b4%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.