۸۰۹ نفر بیمار به تعداد بیماران کرونا در آذربایجان غربی افزوده شد

۸۰۹ نفر بیمار به تعداد بیماران کرونا در آذربایجان غربی افزوده شد

آراز آذربایجان– رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰۹ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در استان افزوده شده که از این تعداد، حدود ۱۷۰ نفر بستری شده اند.
جواد آقازاده در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: در حال حاضر هزار و ۲۹۴ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی به خاطر بیماری‌های حاد تنفسی بستری هستند از این تعداد ۶۱۷ نفر مشکوک به کرونا و ۶۷۷ نفر نیز مبتلا به کووید ۱۹ هستند.
آقازاده با بیان اینکه ۳۰۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی بستری هستند که ۷۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند، ادامه داد: ۵ نفر بر اثر ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند که از این تعداد، ۸ نفر مربوط به ارومیه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی یک موج بسیار سهمگین را گذراند و اکنون سیر نزولی را طی می‌کند بیان کرد: محدودیت‌هایی از جمله محدودیت ترددها، تعطیلی مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ در شهرهای قرمز، محدودیت فعالیت بعد از ساعت ۱۸ و همچنین محدودیت‌های منع تردد ۹ تا ۴ صبح موجب کاهش تعداد بستری و فوتی در استان بود. این در حالی است که از تاریخ ۲۳ آبان ماه نتیجه اعمال محدودیت‌ها را مشاهده می‌کنیم.
آقازاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز بوده و ۷ شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند افزود: بر اساس بررسی آماری انجام یافته در روزهای آینده تعداد بیماران بستری در استان سیر نزولی را طی کرده و کاهش می‌یابد اما مردم و مسئولین نباید از این بیماری غافل شوند زیرا در صورت غفلت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با موج چهارم مواجه می‌شویم که بسیار سهمگین‌تر از موج سوم خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


نُه × = 72