۷۴ واحد صنعتی راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

۷۴ واحد صنعتی راکد آذربایجان غربی به چرخه تولید بازگشت

آراز آذربایجان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ۷۴ واحد صنعتی در استان که بنا به دلایلی راکد شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و با ورود این واحدهای صنعتی و تولیدی به چرخه تولید، زمینه اشتغال مستقیم برای ۸۷۳ نفر مهیا شد.
غلامرضا بابایی، اظهار داشت: امسال ۷۴ واحد صنعتی در استان که بنا به دلایلی راکد شده بودند به چرخه تولید بازگشتند و با ورود این واحدهای صنعتی و تولیدی به چرخه تولید، زمینه اشتغال مستقیم برای ۸۷۳ نفر مهیا شد.
وی ادامه داد: طی ۹ ماه نخست امسال ۲۲ فقره تسهیلات از محل رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی به مبلغ ۸۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی عنوان کرد: برای تأمین و رفع مشکلات مالی مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر پرداخت تسهیلات از محل رونق تولید، ۴۴ فقره تسهیلات نیز به مبلغ بیش از یک هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال به واحدهای مشکل‌دار پرداخت شده است.
بابایی تصریح کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات برای راه اندازی و یا افزایش تولید واحدهای مشکل‌دار، مشکلات تعداد زیادی از این واحدها که در رابطه با دستگاه‌های اجرایی بود از جمله مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی، تأمین مواد اولیه، بدهی‌های معوق بانکی و غیره نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی و رفع شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: طی ۹ ماه نخست امسال ۱۳۸ واحد صنعتی در استان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۲هزار و ۳۱۹ نفر فراهم کردند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۹۲ درصد افزایش داشته است.
بابایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و۹۶۶ واحد صنعتی در استان با حجم سرمایه گذاری ۶۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۶ هزار و ۱۳۶ نفر در حال فعالیت هستند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 10