- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۷۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مرزی برای اجرای سد کرم‌آباد پلدشت تخصیص یافت

Posted By admin On مهر ۱۹, ۱۳۹۹ @ ۹:۱۹ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان–مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون از محل اعتبارات مرزی ۷۰ میلیارد تومان برای سد کرم آباد پلدشت تخصیص یافته تا هر چه سریعتر آبگیری شده و در ادامه کار آبیاری از طریق این سد انجام شود.
اتابک جعفری ، با اشاره به اینکه اجرای سد کرمآباد پلدشت در حال آغاز است، اظهار داشت: در این رابطه از محل اعتبارات مرزی ۷۰ میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص یافته تا هر چه سریع‌تر آب‌گیری شده و در ادامه کار آبیاری از طریق این سد انجام شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون بخشی از این سد که کانالهای یک و دو و خطوط انتقال است، آبگیری شده و در حال تست است و در حال حاضر نیز سه میلیون مترمکعب آب در پشت سد وجود دارد اما به طور مرتب آب در پشت سد در حال اضافه شدن است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بنابراین مشکل خاصی در افتتاح و بهره برداری از این سد وجود ندارد و باید تست شده و ایرادات آن برطرف شود تا به بهره‌برداری کامل برسد.
گفته می‌شود که با احداث سد کرم آباد پلدشت سالانه به میزان ۱۱۲ میلیون مترمکعب آب سطحی جمع آوری و پمپاژ می‌شود.
اخیرا نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ‌تسنیم با اشاره به پروژه نیمه تمام سد کرم‌آباد اظهار داشت: دولت یک هزار و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده و با پیگیری‌هایی انجام شده مقرر است که ۲۰ هزار هکتار از اراضی از آبیاری تحت فشار برخوردار شود و هم اکنون از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
محمد علی‌پور تصریح کرد: سد کرم آباد پلدشت از جمله پروژه‌های بسیار بزرگ و مهم منطقه بوده که در راستای افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و هم اشتغال جوانان تاثیر مستقیم دارد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b7%db%b0-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%85%d8%ad%d9%84-%d8%a7%d8%b9%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%b2%db%8c-%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.