۶۹۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

۶۹۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

آرازآذربلایجان– فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۶۹۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.
سردار مسعود خرم نیا با بیان اینکه این میزان مواد مخدر در مقایسه با مدت با مدت زمان مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است افزود: دراین زمینه یک هزار و ۱۱۴ قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است گفت: امسال در مجموع ۲۰ باند تهیه و توزیع منهدم و ۵۰ دستگاه خودرو به ارزش بیش از پنج میلیارد کشف و ضبط شد.
سردار خرم نیا از کاهش نرخ اعتیاد در استان خبر داد و عنوان کرد: نرخ اعتیاد در سالهای ۹۰ تا ۹۴ حدود ۳.۳۹ درصد بود که با اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی این رقم در حال حاضر به ۲.۵ درصد تقلیل یافته است.
وی با بیان اینکه در طول چهار دهه انقلاب اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر دردنیاست افزود: در این راستا نیروی انتظامی با هدف فرهنگ سازی درجهت توانمندی سازی جامعه برای پرهیز از مصرف مخدر ۳۸۰۰ شهید و۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است.
سردار خرم نیا با بیان اینکه کاهش اعتیاد و گرایش به سمت مصرف مواد مخدر نیازمند مشارکت همگانی است عنوان کرد: موضوع کاهش مصرف مواد مخدر زمانی اتفاق میافتد که مردم درکنار مسئولین باشند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور حساس خارجی عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان اضافه کرد: این استان یکی از مناطق ترانزیتی مواد مخدر به شمار می رود و تاکنون اقدامات اساسی زیادی در راستای انسداد مرزی و مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است.
سردار خرم نیا با تاکید بر اینکه اگر ما به معتاد درراستای ترک اعتیاد کمک کنیم قطعاً درراستای بهینه سازی جامعه کمک کردیم گفت: انتظامی استان اقدامات زیادی درحوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد انجام داده است و انتظار می رود سایر دستگاه های اجرایی و نیز مردم این نیرو را در جهت پیشگیری و مقابله با پدیده شوم مبارزه با مواد مخدر یاری کنند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با اعتیاد به عنوان اولین آسیب اجتماعی در کشور گفت: طلاق، قتل عمد، فساد وفحشاء، فرار ازخانه، خودکشی و بسیاری از اسیبهای اجتماعی درخیلی موارد دربستر اعتیاد شکل می گیرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱ ب.ظ

دیدگاه


نُه + 1 =