- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

۶۷۰ واحد تولیدی آذربایجان غربی از تسهیلات بانکی بهره‌مند شدند

Posted By admin On آبان ۲۷, ۱۳۹۷ @ ۱۱:۵۷ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آرازآذربایجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال برای ۶۷۰ واحدهای تولیدی استان ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.
جعفر صادق اسکندری با تشریح آخرین وضعیت واحدهای تولیدی آذربایجان غربی اظهار داشت: امسال برای ۶۷۰ طرح و واحد ۹۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده بطوریکه تا کنون ۷۳ طرح و واحد از این امکانات با تسهیلات حدودا ۱۱۸ میلیارد تومان بهره‌مند شده اند.
وی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از محل تسهیلات اشتغال آفرین روستایی و عشایری در حوزه صنعت برای ۳۴۷ طرح صنعتی روستایی تقریبا ۴۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده و همین‌طور برای ۷۶ نوع از طرح‌ها از طریق اشتغال فراگیر حدود ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
اسکندی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات واحد‌های تولیدی آذربایجان غربی نیاز به سرمایه در گردش است زیرا برای فعالیت بی نقص چرخه تولید در یک واحد تولیدی وجود سرمایه در گردش به میزان کافی بسیار مهم و قابل توجه است.
وی با اشاره به اهمیت بازار فروش در روند استمرار تولید محصولات تصریح کرد: مشکل دوم صنایع آذربایجان غربی بحث بازار است، محصولات تولیدی باید علاوه بر تولید مطلوب بازار فروش نیز داشته باشند بنابراین بیشترین و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در روند تولید تاثیر گذار باشد بحث سرمایه در گردش و تامین مالی واحد‌های تولیدی است.
اسکندری گفت: یکی از سیاست‌های مهم که در حوزه اقتصاد به ویژه تولید اتخاذ شده بحث تشکیل کارگروه‌های رفع موانع تولید و ستاد تسهیلی است و در این راستا سازمان صمت آذربایجان غربی در سال ۹۶ تقریبا به ۵۶۷ طرح واحد در استان از محل همان کارگروه رفع موانع تولید تسهیلات پرداخت کرده و از طریق عملکرد همین کارگروه هشت هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد و حفظ شد یعنی واحد‌های تولیدی راکد، نیمه فعال و طرح جدید شروع به فعالیت و اشتغالزایی کردند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%db%b6%db%b7%db%b0-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%b3%d9%87%db%8c/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.